• 2
  • 3
2025-06-24, 14:04
Medlem
https://www.nyby-bruk.se/ucommerce/p...iten-26x10x9cm

Nyby bruks burfälla för möss är väldigt effektiv, bete behövs egentligen inte. Mössen går in i den ändå.
Enkel hantering när du väl fångat något.

Jag har ett par stycken hemma.
Citera
2025-06-24, 15:02
Medlem
Finns det en finns det flera. Ring en skadedjursexpert så kommer de med ett par elektrisk fällor, tro mig du vill inte ha en död mus eller råtta liggandes någonstans i din vägg det är en stank jag inte hade önskat min värsta fiende. Fångar du möss levande med fällor måste du släppa dessa på fångstplatsen dvs. inomhus annars är det jaktbrott, samtidigt måste du titta till fällan var 5:e timme eller 4:e timme. Hur någon ska kontrollera detta är såklart en annan sak. Släpper du ut den i skogen kommer den hitta tillbaka utan det är bort mot en 5km-milen du i sådana fall bör åka för att vara på den säkra sidan.
Citera
2025-06-24, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nittiotva
Finns det en finns det flera. Ring en skadedjursexpert så kommer de med ett par elektrisk fällor, tro mig du vill inte ha en död mus eller råtta liggandes någonstans i din vägg det är en stank jag inte hade önskat min värsta fiende. Fångar du möss levande med fällor måste du släppa dessa på fångstplatsen dvs. inomhus annars är det jaktbrott, samtidigt måste du titta till fällan var 5:e timme eller 4:e timme. Hur någon ska kontrollera detta är såklart en annan sak. Släpper du ut den i skogen kommer den hitta tillbaka utan det är bort mot en 5km-milen du i sådana fall bör åka för att vara på den säkra sidan.

Ja, o glöm inte att märka fällan med namn och kontaktuppgifter

Bättre att ha ihjäl musjäkeln, som troligen inte är en utan en hel familj.
Citera
2025-06-24, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Råttgift?
Hade problem med möss som på något sätt levde under golvet och det blev tyst efter att jag tryckte ner giftet i en liten springa vid elementen.
Ingen ide att försöka gulla med ohyran och fånga in dessa levande/oskadda till vilket pris som helst.
Dom kan gnaga sönder kablar och skapa andra problem

Grannarna har katt så det är en dålig combo om dom sen råkar få tag i den.
Citera
2025-06-24, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nittiotva

Upplevt det ifrån gammalt säkringsskåp i ungdomen på landet vidrigt nå jävulskt i typ några dagar om man inte hittar problemet direkt.

Jaktbrott här är vardag, möss existerar inte jag tänkte va snäll men jag har ångrat mig.

Hade tänkt typ en mil men det slutar tyvärr inte lyckligt nu längre har blivit för äcklad av den här tråden.
Citera
2025-06-24, 21:41
Medlem
Tips!
https://www.clasohlson.com/se/Silver...8Y-BGPqgg1mnhJ
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto