2025-06-24, 00:04
Medlem
Gjorde en gastroskopi idag. Ingen inflammation, inga tunörer, inga bakterier men däremot
Fick min dödsdom: 4cm stort glidbråck

Mina symtom sen några år tillbaka:
Har halsbränna nästan dagligen oavsett vad jag äter
Trötthet
Bröstont på morgonen
Harklingar
Rapningar

Min läkare verkar inte bekymrad ett dugg, sa bara ät omeprazol 20mg i 6 veckor och undvik fet mat.

Ska jag verkligen leva med detta resten av livet ? Ingen operation? Ingen botemedel ingenting?

Har läst på reddit att gastroskopi kan ibland visa falsk positivt på glidbråck pga att utföraren blåser in mycket luft i magen osv. Bör jag genomgå fler röntgen undersökningar för att fastställa om jag verkligen har bråck eller ej?? Har inga problem med att svälja
Senast redigerad av alleyezonme 2025-06-24 kl. 00:06.
Citera
2025-06-24, 06:47
Medlem
Belters avatar
Vad snackar du om? Du har ju fått medicin som du ska ta. Varför är din diagnos bättre än en utbildad läkares med flera års erfarenhet?
Sluta tycka synd om dig själv nu.
Citera
2025-06-24, 06:50
Medlem
Vanliga Samarin är hjälper mycket mot symtomen.
Citera
2025-06-24, 08:55
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannensomvetallt
Vanliga Samarin är hjälper mycket mot symtomen.
Va?!? Samarin hjälper inte mot halsbränna. Då krävs minst Rennie.

TS, bara ta omeprazol. Jättemånga människor tar det ämnet varje dag. Det är inget skadligt i det.
Det innehåller läkemedelssubstansen omeprazol. Den tillhör en grupp av läkemedel som kallas ”protonpumpshämmare”. Dessa verkar genom att reducera mängden syra som produceras i magen.
Citera
2025-06-24, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
Gjorde en gastroskopi idag. Ingen inflammation, inga tunörer, inga bakterier men däremot
Fick min dödsdom: 4cm stort glidbråck

Mina symtom sen några år tillbaka:
Har halsbränna nästan dagligen oavsett vad jag äter
Trötthet
Bröstont på morgonen
Harklingar
Rapningar

Min läkare verkar inte bekymrad ett dugg, sa bara ät omeprazol 20mg i 6 veckor och undvik fet mat.

Ska jag verkligen leva med detta resten av livet ? Ingen operation? Ingen botemedel ingenting?

Har läst på reddit att gastroskopi kan ibland visa falsk positivt på glidbråck pga att utföraren blåser in mycket luft i magen osv. Bör jag genomgå fler röntgen undersökningar för att fastställa om jag verkligen har bråck eller ej?? Har inga problem med att svälja

Du vet att kanske 10 % av befolkningen har det, kanske till och med mer än så? Jag hade själv det, men blev av med alla symtom när jag gick ner i vikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in