Citat:
Ursprungligen postat av
semizone
SSRI preparat är effektivt. Annars är KBT terapi mycket bra. Benzo skall man passa sig för, dessa ökar på panikångest i långa loppet på grund av tolerans abstinens. När glappet uppstår.
Syftet med medicinering är inte att man ska trycka i sig sådant dagligen utan stoppa problemen och sedan arbeta bort det av egen kraft med läkemedel som avstängningsknapp.
Begriper inte hur så många av er tror att beroende/toleransökning är det allvarligare, när det som skadar är all slags onödigt intag av läkemedel.
Sitter du inte och lever med kroniska sjukdomar som kräver livslång behandling ska du
inte äta mediciner dagligen. I kroniska sjukdomar så finns givetvis också sådana som räknas som psykiatriska sjukdomar men ångest är inte en nödvändigtvis kronisk åkomma.
Jsg var svårt sjuk i otroligt många år som då helt är försvunna i mitt liv. Utan benzo hade jag aldrig kunnat bli frisk och jag har aldrig behövt överkonsumera, skapa toleranshöjning eller beroende eftersom jag aldrig fick bort ångesten med läkemedel utan stängde ner det överlarmande systemet och arbetade därifrån mig frisk genom att på egen hand då återinlära mig att göra exakt allt i livet utan att få ångest av det. Hade aldrig fungerat utan benzo.
Sluta se piller som magiska lösningar! De är verktyg. Skulle du inte äta antibiotika för resten av ditt liv för att du gått med svår urinvägsinfektion, så ska du kanske inte se på andra tillstånd heller som något man sedan för alltid ska behandla och det dagligen.
Läkemedelsindustrin är en miljardindustri. De vill att ni ska äta skit dagligen men de tär inte samma sak som att det är ofarligt och harmlöst bara för att skiten inte är narkotikaklassat.