2025-06-23, 12:47
Medlem
Antar att denna frågan ställts tidigare, och vill be om ursäkt om jag upprepar den, men jag har åtminstone bläddrat i en kvart utan att hitta någon tråd.

Jag använder elvanse sedan två-ish år, men det tar en halv evighet för att uppnå full effekt, och min önskade terapeutiska effekt kräver tredubbelt av min förskrivna dos. Att snorta eller ta Elvanse sublingualt hjälper inte, som många av oss vet, och vad jag förstår så sker omsättningen av lisdexamfetamindimesylat inuti/i kontakt med röda blodkropparna, och jag är för korkad för att lista ut något som kan påskynda processen.

Frågan lyder därför:
- Finns det något som kan förkorta tiden mellan administration och full effekt?
- Går det eventuellt att konvertera Elvanse till dexamfetamin med enkla medel, eller rentav göra fribas av det?
Citera
2025-06-23, 13:10
Medlem
Eromars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaagaDuppy

- Går det eventuellt att konvertera Elvanse till dexamfetamin med enkla medel, eller rentav göra fribas av det?

Ja det går men efter lisdexamfetamin omvandlat till dexamfetamin genom ha passerat kroppen , det är ganska mycket kvar i urinen.
Några andra metoder tror jag inte finns.
Citera
2025-06-23, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eromar
Ja det går men efter lisdexamfetamin omvandlat till dexamfetamin genom ha passerat kroppen , det är ganska mycket kvar i urinen.
Några andra metoder tror jag inte finns.
Ah, det samiska gamla shamantricket. Klassiker! Den typen av omsättning e jag redan rätt bra på, så pass att jag t.o.m kan göra det i sömnen. Har aldrig lyckats vänja mig vid smaken. Grannarna stör sig dessutom lite på ammoniakdoften som sprider sig under reduktionen, och jag hade nog hellre köpt gatupulver än att lägga pengarna på aceton och kaffefilter.

Jag antog att det var underförstått att jag söker metoder att behandla det innan användning, men jag kunde nog emellertid varit lite tydligare med att jag inte direkt är någon Bear Grylls. Men tack för visat engagemang!
Citera
2025-06-23, 14:01
Medlem
Eromars avatar
Citat:
Ah, det samiska gamla shamantricket. Klassiker! Den typen av omsättning e jag redan rätt bra på, så pass att jag t.o.m kan göra det i sömnen. Har aldrig lyckats vänja mig vid smaken. Grannarna stör sig dessutom lite på ammoniakdoften som sprider sig under reduktionen, och jag hade nog hellre köpt gatupulver än att lägga pengarna på aceton och kaffefilter.

Jag antog att det var underförstått att jag söker metoder att behandla det innan användning, men jag kunde nog emellertid varit lite tydligare med att jag inte direkt är någon Bear Grylls. Men tack för visat engagemang!

Jag förstod dig och jag säger inte att du måste dricka piss.
Men för att omvandlingen skall kunna ske så måste elvanse passera kroppen, så vad du egentligen borde fråga är hur du kan filtrera ut amfetaminet ut från urin.
Men om du känner det är ett "Big no no" så bör du ge upp tanken.

Ett tips i övrigt ta bikarbonat för att få amfetaminet att sitta kvar längre i kroppen. (syftar inte på urinet)
ifall du kan tänka dig dricka urin men tycker smaken är problemet så finns de garanterat sätt att lösa detta på också,

Om ditt urin luktar ammoniak så är du inte frisk, den lukten kommer snarare vid gammal urin.
Citera
2025-06-23, 20:13
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:

Du behöver inte dricka det - reducera vätskan i lämplig temperatur och dra en rövpanna på 25ml. Bra biotillgänglighet och snabbt påslag.

Jag har sett liknande grejer på film när jag varit påtänd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in