Sjukt ändå hur många här inne som inte förstår vikten och värdet i att underhålla slitagedelar på sakerna de köper. De byter väl inte olja, filter och däck på sin bil helmer utan blir förvånade när de börjar fungera sämre och till slut går sönder. Bara kasta och köpa nytt. Fast man kanske inte ska vara så förvånad. Det är väl mest invandrare och korkade människor som inte förstår det
Knivarna bör slipas, beroende på hur mycket du klipper givetvis, men minst en gång per säsong. Gör det som en del av processen i vinterförvaringen.
Håller med Alexosigge. Jag har inte slipat knivarna på min Klippo de senaste 20 åren och den klipper lika bra ändå. Olja dricker den inte heller, och startar på första rycket varje vår vid första klippningen.
Men, men man är olika, det finns tex. de som har som största nöje att tvätta bilen varje söndag.
Jsg tvättar bilen oftare än så, inte för att den ens behöver tvättas, utan därför att är en liten flykt ifrån hushållets andra sysslor.
Har använt ni in gräsklippare i typ 3-4 år och aldrig slipat, funkar lika bra som den gjorde när jag köpte den , skall inventeras i en åkgräsklippare denna sommar
Slipar du dem så skär de av gräset och pulviriserar resterna så du ser inte mycket rester efteråt.
Skiter du i att slipa kommer de kapa gräset av rent momentum men inte skära av det, och resterna kommer mosas vilket ger stora korvar av restprodukter efteråt.
Därför ser man enkelt om någon tar hand om sitt skit eller är en lat jävel som aldrig orkar underhålla sitt skit.
Slipar du dem så skär de av gräset och pulviriserar resterna så du ser inte mycket rester efteråt.
Skiter du i att slipa kommer de kapa gräset av rent momentum men inte skära av det, och resterna kommer mosas vilket ger stora korvar av restprodukter efteråt.
Därför ser man enkelt om någon tar hand om sitt skit eller är en lat jävel som aldrig orkar underhålla sitt skit.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!