2025-06-29, 11:46
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Vi har fortfarande inte sett några bevis i denna här tråden om att detta eventuella mord skulle handla om pengar. Psykos eller snedfylla/snedtändning verkar ännu vara mer troligt.
Han var ju fattig och försökte kränga en Gantfilt bland annat.
Citera
2025-06-29, 11:46
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Någon skrev att de var nygifta men kan såklart varit ihop länge.
Jo, och som nyförälskad (runt 1 år) är man oftast småmanisk och i en bubbla.
Citera
2025-06-29, 12:06
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Såvitt jag förstår bodde brottsoffret Anna i Vaxholm medan mordplats och bostaden den nästan genast häktade sonen (och hans käresta) bodde i låg i Danderyd. Så Anna/BO måste ha blivit ditlurad.

Blanda inte ihop korten. Du har en tendens att göra det i dina inlägg.

Mammans sambo jobbade som läkare, enligt tråden.
Har inte fattat om bara maken eller båda var läkare. Anna hade i alla fall ett eget företag inom hälsovård som gick bra.
Citera
2025-06-29, 12:44
Medlem
Citat:
Har inte fattat om bara maken eller båda var läkare. Anna hade i alla fall ett eget företag inom hälsovård som gick bra.
Hon var också läkare.
Citera
2025-06-29, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Länka till hans sida ngn tack på förhand
Läs tråden så hittar du.
Citera
2025-06-29, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majbrasa123
Ja och efterlysningen är borta från missing people ?? Vad är det när en efterlysning tas bort utan att det står något om det?
Anhöriga bestämmer om den skall tas bort helt eller göras till tragiskt eller glädjande
Citera
2025-06-29, 20:54
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smegmium
Nu har jag ingen erfarenhet av yrket mer än som patient/kund men som läkare blir man antagligen väldigt medveten om substanser och mekanismer kring missbruk. Man klarar förmodligen av att hålla ett kontrollerat missbruk bättre än de flesta. Man kanske till och med lyckas sköta sitt missbruk så att man till och mer är mycket mer stadig och företagsam än vad man hade varit som nykter (tänk benso och centralstimululantia i rätt mängder, det har iaf gett mig en och annan fördel i karriären när jag behövt det). Väldigt många läkare verkar vara hobbyknarkare enligt min subjektiva uppfattning.

Lägg sedan till att läkare kan skriva ut i princip vad som helst till sig själva (det är inte direkt någon som går in och börjar ifrågasätta om en allmänläkare skrivit ut tabletter till sig själv).

Läkarlicensen är på många sätt den lagliga knarklangarlicensen. Ingen ifrågasätter en läkare. En läkares ord kan stå över lagen.
Off topic de enda som läkarens ord inte står över är försäkringskassan....
Citera
2025-06-30, 03:55
Medlem
Det känns hemskt att Anna och hennes make även verkar ha en 19-årig dotter. Hemskt att förlora sin mor när man är så ung. Annas make/tjejens pappa är 80 år.
Citera
2025-06-30, 05:51
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Han var ju fattig och försökte kränga en Gantfilt bland annat.

Men världen är full av fattiga människor som inte slår ihjäl sina föräldrar. Det har blivit en trådsanning att han gjorde det av ekonomiska skäl. Men vi har inte sett något som tyder på det.
Citera
2025-06-30, 09:50
Medlem
TaxenSixtens avatar
Anna är ju hittad död. Ska inte tråden byta namn?
Citera
2025-06-30, 14:33
Medlem
Häktade frun har inte svenskt personnummer än har jag konstaterat. Behövde tolk vid häktningsförhandlingen.
Citera
2025-06-30, 17:43
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajenihavet
Häktade frun har inte svenskt personnummer än har jag konstaterat. Behövde tolk vid häktningsförhandlingen.
Tolk på vilket språk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in