2025-06-22, 19:37
Medlem
Skulle just bestlla nytt snus (vita nikotinpsar).
Sidan jag brukar handla av hade chockhjt priset. Fortfarande prisvrt men det slog mig att skatter och lagar justeras den 1/7, varje r.
Nu handlar jag av tv olika sidor och den andra hade inte hjt s jag passade p att tmma kontotoch kpte 8 rullar om det nu skulle vara en skattehjning p gng.
Sedan kollade jag tobakslagen och det var en otrevlig lsning ven om den var luddig.
Ngon skattehjning den 1/7 hittade jag inte. Ngon som har koll p om det r ngon p gng?
Det andra otrevliga var att den 1/8:de krvdes nya, hrdare tillstnd fr att f slja tobak och n vrre var att man inte fr kpa online. Online lt som ngot som inte kunde tolkas. Sedan blev det luddigt och d fick jag intryck av att online gllde kp frn utlandet.
Ngon som har koll p detta?
Citera
2025-06-22, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Skulle just bestlla nytt snus (vita nikotinpsar).
Sidan jag brukar handla av hade chockhjt priset. Fortfarande prisvrt men det slog mig att skatter och lagar justeras den 1/7, varje r.
Nu handlar jag av tv olika sidor och den andra hade inte hjt s jag passade p att tmma kontotoch kpte 8 rullar om det nu skulle vara en skattehjning p gng.
Sedan kollade jag tobakslagen och det var en otrevlig lsning ven om den var luddig.
Ngon skattehjning den 1/7 hittade jag inte. Ngon som har koll p om det r ngon p gng?
Det andra otrevliga var att den 1/8:de krvdes nya, hrdare tillstnd fr att f slja tobak och n vrre var att man inte fr kpa online. Online lt som ngot som inte kunde tolkas. Sedan blev det luddigt och d fick jag intryck av att online gllde kp frn utlandet.
Ngon som har koll p detta?

Du spekulerar mycket utan ngra som helst kllor. S vad fr dig att tro det du tror utan att du har ngot som du vet? Varfr skulle Flashback grva fram ngot som inte finns bara fr att du uppenbarligen lider av en psykos?
Citera
2025-06-22, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Du spekulerar mycket utan ngra som helst kllor. S vad fr dig att tro det du tror utan att du har ngot som du vet? Varfr skulle Flashback grva fram ngot som inte finns bara fr att du uppenbarligen lider av en psykos?
Kllorna som gr att jag stller tv frgor r tv olika onlinebutiker dr den ena hjt priset precis innan datum dr skatter och lagar regleras. Kllan fr att skatter och lagar justeras vid hel och halvrsskifte trodde jag att alla knner till men kan med ltthet hittas p riksdagens hemsida.
Den andra kllan var tobakslagen.
Citera
2025-06-23, 11:33
Citat:

Vad anser du vara en chockhjning?
Citera
2025-06-23, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundamannen
Vad anser du vara en chockhjning?
33%
Citera
2025-06-23, 14:28
Medlem
Frsta svaret p Google..

https://www.snusbolaget.se/snusjourn...-pa-vitt-snus/

Str dock inget om att det har infrts.
Citera
2025-06-23, 20:31
Medlem
HBTKuks avatar
Vita kemikaliepsar med smak r vl knappast tobak?
Citera
2025-06-24, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Vi r helt verens. Problemet fr skatteverket r nog detta.
Citera
2025-06-24, 13:53
Medlem
Ngon eventuell skattehjning har jag inte hittat ven om det inte utesluter en hjning.
Men nu har jag grvt mer och det som ska justeras r licens fr att f slja samt att man stoppar infrsel frn utlandet.
Citera
2025-06-24, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk

Och?

Ah. Du vill bara bevisa att du r okunnig och inte frstr skillnaden p tobaksskatt och nikotinskatt. Du fr en lnk kring nikotinskatt.

https://www.skatteverket.se/foretag/...87d7fc7fe.html

Citat:
Vi r helt verens. Problemet fr skatteverket r nog detta.

Det r ju redan skatt p vitt snus, nikotinskatt. Det r vl inget problem fr skatteverket att administrera den skatten?

Problemet fr dig r nog att det hela handlar om ett EU frslag som eventuellt kan g igenom.

"I dag r skatten p vitt snus 207 kronor per kilo i Sverige. Det lckta dokumentet freslr en minimiskatt p 143 euro per kilo snus, motsvarande cirka 1 570 svenska kronor.

Det innebr en kning p ver 650 procent."

"Han lyfter att fr en dosa Zyn, till exempel, skulle det innebra en kning p 27 kronor."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...kan-bli-dyrare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in