• 1
  • 2
2025-06-22, 14:53
Medlem
Bettiss avatar
Har varit på festivalen ett gäng år och det är extremt sällan folk fightas eller ens bråkar för den delen, riktigt tråkigt med sånt här. Hoppas gärningsmannen får ett kännbart straff. (antagligen inte)
Citera
2025-06-22, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShallowShards
Jag gick förbi strax efter det hänt. Det var precis innanför huvudentrén. BO var en vanlig vit plufsig gubbe och GM var en märkbart drogpåverkad neger som tydligen fått nån snetripp eller nåt och flugit på gubben utan förvarning och upprepat brukat våld mot huvudet på honom.

Inte oväntat.
Citera
2025-06-22, 14:58
Medlem
Borgarbadbolls avatar
Citat:
Jag gick förbi strax efter det hänt. Det var precis innanför huvudentrén. BO var en vanlig vit plufsig gubbe och GM var en märkbart drogpåverkad neger som tydligen fått nån snetripp eller nåt och flugit på gubben utan förvarning och upprepat brukat våld mot huvudet på honom.

Ok. Misstänkte nåt i den stilen
Citera
2025-06-22, 15:39
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:

Det var min teori från början, men den fick jag tydligen inte lyfta här.
Citera
2025-06-22, 16:19
Medlem
Hitta detta citerat på facebook

"Jag är bara tvungen av skriva någon rad om den uppmärksammade tragedin som drabbade Copenhell i fredags natt.Återigen är det MEDIA som drar uppmärksamheten åt helt FEL håll.
Hela tragedin utspelade sig på fredagsnatten efter att festivaldagen att var slut och alla banden slutat spela.
Vi var påväg till hotellet när tragedin hände och bevittnade danska Politi springa i panik emot händelsen och vi hörde utryckningsirenerna. Givetvis fruktansvärt vidrigt och djupt tragiskt.
Något sådant ska inte få hända, men det är tyvärr den vidriga världen vi lever i.
Men det har inte mycket med festivalen Copenhell att göra. Det hände i SAMBAND med festivalen och därav medias totala felvinkling.
Copenhell är utan tvekan en av de mest välorganiserade, proffsigaste och mest säkraste festivalerna i Europa. Jag älskar Copenhell pga av stämningen, banden, arrangemanget, människorna, ljudet och den extrema intensiteten på allt.
Om rockfestivaler i Sverige är lite Joddla på skånska är Copenhell lite med Motörhead på brutal ljudvolym fast med hjärtat på det rätta stället
All heder till de fantastiska arrangörerna på Copenhell. See u @ Copenhell 2026"

Jag på väg hem från Copenhell och tyckte det var ovanligt mycket sirener och ambulanser den natten och nu förstår jag vad det var, sjukt av media att blanda in festivalen i det hela. En grym festival som man har vart på de senaste 5 åren vill jag minnas. Den festivalen är världsklass ❤Aldrig sett bråk, slagsmål och dylikt bara glada danskar som älska musik.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in