2006-08-31, 09:16
Medlem
Roger Pontares avatar
Är jag helt ute och cyklar nu men var inte antalet medlemmar för inte så länge sen 100.000 på FB? I skrivande stund är siffran 87.897, varför har siffran minskat?
Citera
2006-08-31, 09:20
Medlem
Dennos avatar
Dom rensade bort alla som inte bekräftat sitt medlemskap har jag för mig.
Citera
2006-08-31, 09:23
Medlem
Roger Pontares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denno

Ok, det borde förklara saken.
Citera
2006-09-05, 15:11
Medlem
Roger Pontares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denno

Ingen som vet om detta stämmer?
Citera
2006-09-05, 15:22
Medlem
Dennos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Pontare
Ingen som vet om detta stämmer?

Det stämmer.
Citera
2006-09-05, 15:41
Medlem
Valnirs avatar
Jag är väldigt nyfiken på hur många som verkligen är medlemmar eller aktiva sådana. Detta debatterades i nån tråd som jag sökt men ej hittat.
Där påstods tydligen att antalet Riktiga medlemmar uppgår till typ 20000 eller nåt liknande, alltså avsevärt mindre än antalet reggade.

Hilfe bitte?
Citera
2006-09-05, 16:15
Medlem
woofers avatar
Om man sorterar bort allt medlemmar som har färre än 10 postade inlägg så låter väl
20 000 användare som en mer rimlig siffra. Sen beror det väl på hur man definierar en aktiv användare. Det finns nog många som bara läser här dagligen men aldrig postar och dom är ju aktiva med att läsa men dom tillför inget.
Citera
2006-09-06, 09:49
Moderator
Evil Eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woofer
Det finns nog många som bara läser här dagligen men aldrig postar och dom är ju aktiva med att läsa men dom tillför inget.

Ska de inte bannas då?!

Alla som ligger som old räknas väl fortfarande, det är en ganska hög siffra skulle jag tro. Iofs så är det väl bra att inte plocka bort dessa man kan ju fortfarande läsa meddelanden som är old och det kan vara trevligt ibland.
Citera
2006-09-06, 11:38
Medlem
woofers avatar
Citat:
Ska de inte bannas då?!

Hehe sant admin bannar ju användare på den anledningen ibland. Tror nog att det är ett snällt sätt för admin att säga, användaren är en jävla idiot och nu orkar inte moderatorerna städa efter honnom lägre, försvinn!!!

Så dom tysta små mössen som bara sitter och tittar kan nog känna sig någorlunda säkra än så länge

När man kollar på antalet användare räknas väl även dom bannade antar jag efter som dom fortfarande är användare men inte är betrodda med att hantera ett tangentbord.
Citera
2006-09-06, 20:32
Medlem
Kollar man medlemslistan och räknar dom över 10 inlägg,så är det väl max
7-8tusen,och skulle man kolla ipnummer och räkna bort alla med många konto
så är det nog under 4000 aktiva medlemmar
Citera
2006-09-06, 21:36
Medlem
woofers avatar
Sen kan man ju räkna bort alla som inte varit inloggad på 6 månader. Dom kan ju knappast annses som aktiva. Skulle vara skoj med en funktion som visar antalet aktiva användare det borde ju inte vara så svårt för admin att plocka fram dom uppgifterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in