Jag brukar ju alltid älska att se svenska klassiker på midsommarafton.
Eftersom jag har de senaste åren skurit ner på festandet rejält så har de inneburit mycket ensamtid framför dumburken, särskilt vid aftnar… och nu stundar aftnarnas afton Midsommarafton, som jag firar med att äta sill (utan nubbe) jordgubbar och färskpotatis.
Vi firar lite i mitt föräldrahem, det kommer vara mysigt. Sedan kommer det tråkiga, när det är dags för alla att gå… alla ska iväg på sitt håll och jag ska hem till mig själv och sitta och skapa min egna stämning. Snacksen är inhandlade blir en klassiska Ostbågar, 2 st Karl Fazer blå original chokladkakor 150g*2, en stor flaska fanta och en stor flaska Coca Cola och en neeeeedrans massa snus.
Några klassiska svenska rullar, gärna feelgood rullar blir det. I år har jag laddat med Repmånad och Offside samt att jag tänker låta er välja min sista film, genom att berätta för mig vilken ni skall se för mig, och som ni tycker att även jag borde se på midsommaraftons-kvällen.
Så vill någon hjälpa mig lite? Samt att ni får gärna berätta om hur ni gör på midsommar eller vilka filmer ni tänker se eller annat kul, inom rimlighetens ramar då.
Så tack på förhand och sist men absolut inte minst: GLAD MIDSOMMAR!