2025-06-26, 17:51
Medlem
Min fiendes fiende är min vän.
Citera
2025-06-26, 18:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av IngvarS
Du misstolkar precis allt det jag skriver! Är det medvetet. Det jag påpekat är att de andra skurkarna är betydligt värre men det verkar som om du försvarar dem.
Vad har det med saken att göra att det finns andra skurkar i andra delar av världen? Det här är en konflikt mellan en grupp sionister som invaderade landet och drev ut större delen av den infödda befolkningen och denna infödda befolkningen, och du stödjer erövrarna.

Citat:
Du tror tydligen på propagandan som Israels fiender sprider.
Nej, jag tror folk som Ben Gurion och Begin menade exakt vad de sa.
Citera
2025-06-26, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Vad har det med saken att göra att det finns andra skurkar i andra delar av världen? Det här är en konflikt mellan en grupp sionister som invaderade landet och drev ut större delen av den infödda befolkningen och denna infödda befolkningen, och du stödjer erövrarna.

Nu misstolkar du mig igen. Jag uppfattar det som att du försvarar de värsta skurkarna. Ditt påstående är helt fel och du sprider lögnaktig propaganda. Att du använder ordet sionist bebisar att du är rasist.
Citera
2025-06-26, 19:48
Medlem
Citat:
Att du använder ordet sionist bebisar att du är rasist.

Joe Biden kallade sig för sionist. Vad har det med rasism att göra? Det är ju ett vedertaget begrepp för som som anser att Israel ska ha hela kakan.
Citera
2025-06-26, 20:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SoffSvek
Joe Biden kallade sig för sionist. Vad har det med rasism att göra? Det är ju ett vedertaget begrepp för som som anser att Israel ska ha hela kakan.
Det är ett ord för de som menar att judarna skall ha en stat i området, inte nödvändigtvis hela kakan. Man kan vara sionist och för en tvåstatslösning. Just Biden var dock den i kongressen som tog emot mest pengar från judiska grupper så han var lojal mot dem vad de än gjorde.

Förvisso kan man tycka att deltagarna på First Zionist Congress var rasister, men knappast på det sätt IngvarS insinuerar.
Citera
2025-06-26, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Det är ett ord för de som menar att judarna skall ha en stat i området, inte nödvändigtvis hela kakan. Man kan vara sionist och för en tvåstatslösning. Just Biden var dock den i kongressen som tog emot mest pengar från judiska grupper så han var lojal mot dem vad de än gjorde.

Förvisso kan man tycka att deltagarna på First Zionist Congress var rasister, men knappast på det sätt IngvarS insinuerar.
Visst handlade sionismen från början om att judarna skulle få en egen stat. Som bekant fick dom det 1948. Min uppfattning är att sionismen idag betyder att Israels egna dynamiska gränsdragning måste accepteras och att allt motstånd ska kvävas.
Citera
2025-06-27, 02:44
Medlem
BrinkaDeGalloss avatar
Citat:
Du har ett absurt sätt att argumentra . Du svartmålar Israel på ett sjukt sätt samtidigt som du försvarar de brutala terroristerna i Iran.

Dina vinklingar är ohederliga.

Nu hoppas vi att USA går in och stoppar Irans kärnvapen. En så ondskefull regim gör inte få ha sådana vapen.

Håller med.
Regimen i Iran är roten till mycket hemska saker. Att Hamas hjärntvättar alla som bor i Gaza är bara en bråkdel.
Synd, Iran var verkligen en pärla innan 1979. Låg i framkant inom massor forskning, var ett kulturellt nav när det kom till musik, konst, poesi till och med kvinno-mode. Tänk det, svårt när nu dom senaste 45 åren modet för kvinnor varit visa ögonen och håll käften. Få kommer ihåg att det var unga vänsterblivna som såg till att Super-Mussarna kom till makten.
Med tanke på att Sverige sålts ut till muslimska brödraskapet och är fullt av unga arga vänsterblivna tjejer som kan noll historia och vet inget om världen så är jag inte hoppfull för västerländska civilisationen.
Citera
2025-06-27, 22:55
Medlem
Onaniprodukts avatar
Citat:
Där kom du med en antisemitisk och rasistisk komentar. Istaelerna måste försvara sig mot Hamas men Hamas vägrar släppa gisslan. Hamas borde inte finnas vid dessa matköer. Hamas borde ge upp.

Åh herre.. Hur kan man bli så hjärntvättad..(?)
Citera
2025-06-28, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onaniprodukt
Åh herre.. Hur kan man bli så hjärntvättad..(?)

Jag ser att du är hjärntvättad av propaganda. Muslimska terrorister dödar oskyldiga och obeväpnade civila överallt på jorden.

Palestinierna dör för att onda makter hetsar till krig mot Israel. Förmodligen är det Tyrannerna i Teheran som sprider hatet.
Citera
2025-07-17, 19:05
Medlem
Onaniprodukts avatar
Citat:
Jag ser att du är hjärntvättad av propaganda. Muslimska terrorister dödar oskyldiga och obeväpnade civila överallt på jorden.

Palestinierna dör för att onda makter hetsar till krig mot Israel. Förmodligen är det Tyrannerna i Teheran som sprider hatet.

Muslimska terrorister dödar oskyldiga ja. Är det ett argument för att en stat ska få göra samma sak tycker du?
Försök att tänka lite längre, snälla.
Citera
2025-07-30, 23:08
Medlem
Det här är planerat i decennier, man har lobbat fram varenda presidenten med aipac, på båda sidor, den som har visat sig kunna hjälpa Israel mest är den som fått mest pengar och också president, man har under denna tid placerat folk med samma ideologi på alla högre organ i USA.
Ju fler som har blivit desto lättare, ca 40.%i maktpositioner är sionistiska lakejer.
I enkla ord så styr Israel Usa.
Allt i Israel betalas med amerikanska skattepengar och bistånd, dom har gratis sjukvård boende utbildning, ja rubbet, allt betalat av Usa.
Dom har även männis i många av våra regeringar, no kan ju fråga er varför man måste erkänna Israel för att få medborgarskap i Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av Onaniprodukt
Muslimska terrorister dödar oskyldiga ja. Är det ett argument för att en stat ska få göra samma sak tycker du?
Försök att tänka lite längre, snälla.
Citera
2025-08-01, 10:28
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beatrix1
Det här är planerat i decennier, man har lobbat fram varenda presidenten med aipac, på båda sidor, den som har visat sig kunna hjälpa Israel mest är den som fått mest pengar och också president, man har under denna tid placerat folk med samma ideologi på alla högre organ i USA.
Ju fler som har blivit desto lättare, ca 40.%i maktpositioner är sionistiska lakejer.
I enkla ord så styr Israel Usa.
Allt i Israel betalas med amerikanska skattepengar och bistånd, dom har gratis sjukvård boende utbildning, ja rubbet, allt betalat av Usa.
Dom har även männis i många av våra regeringar, no kan ju fråga er varför man måste erkänna Israel för att få medborgarskap i Sverige.
En indikation/bevis på vilka det är som bestämmer över Sverige.
Den Sionistiska lobbyn har tagit över flertalet av "västliga regeringar" sedan årtionden.
Det är inget att förvånas över att de sk. "demokratiska länderna" håller tyst när ett folkmord begås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in