2025-06-22, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det var ett bra första inlägg i tråden.

Självklart borde EU och andra länder lägga samma sanktioner mot Israel och USA som de lägger mot Ryssland.

Varför försvarar du en idiotisk komentar? Det var Iran som startade detta krig.
Citera
2025-06-22, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onaniprodukt
Därför att de är fullkomligt livrädda för att kallas för antisemiter.

Antisemiterna har börjat kalla sig antizionister men de är fortfarande rasister.
Citera
2025-06-22, 15:42
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngvarS
Jag hör hur absurt det du skriver låter.
Så vad i min liknelse är felaktigt? Är det inte sant att de som skapade dagens Israel härstammar från Europa? Ben-Gurion föddes i Polen, Sharett och Eshkol i Ukraina, Allob föddes faktiskt i Israel men hans föräldrar kom från Vitryssland, Meir föddes i Ukraina, Rabin föddes i Israel men hans föräldrar kom från Ukraina etc..
Citera
2025-06-22, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Så vad i min liknelse är felaktigt? Är det inte sant att de som skapade dagens Israel härstammar från Europa? Ben-Gurion föddes i Polen, Sharett och Eshkol i Ukraina, Allob föddes faktiskt i Israel men hans föräldrar kom från Vitryssland, Meir föddes i Ukraina, Rabin föddes i Israel men hans föräldrar kom från Ukraina etc..

Judarna har bott i det området i över 5000 år. De bodde där innan Islam bildades. Rasistiska araber har förföljt judarna i över 500 år. Israels fiender har spritt rena lögner om Israel för att hetsa till krig.

De påstår att judarna är europeiska kollonialister. Judarna är judar och INTE europeeer. Antalet judar som kom till Israel från Europa när Israel bildades är försumbart i jämförelse med antalet invandrare som kommit till Sverige på senare tid.

Din jämförelse är faktiskt absurd. Du tror tydligen på den illasinnade propaganda som Israels fiender sprider. Judarna tilhör faktist ursprungsbefolkningen i Israel.

När man hör allt hat som sprids förstår man att Israel måste försvara sig. De har inte något annat val.

Hammas förföljer judar över allt på jorden
Citera
2025-06-22, 17:52
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Antalet judar som kom till Israel från Europa när Israel bildades är försumbart i jämförelse med antalet invandrare som kommit till Sverige på senare tid.
Nu vet jag att du är mer än lovligt dum i huvudet. Varför påstår du saker som är så enkelt att kolla upp? I slutet av artonhundratalet utgjorde den judiska befolkningen i dagens Israel/Palestina några få procent av befolkningen. Att de idag utgör cirka 70 procent av Israels befolkning och cirka 50 procent av totala befolkningen i Israel/Palestina är helt och hållet kopplat till storskalig invandring till området.

Det är utifrån en historisk synvinkel ingenting att diskutera. Dagens judar i Israel är nästan allihop första, andra eller tredje generationens invandrare. Dagens palestinier har bott oavbrutet i området i många tusen år.
Citera
2025-06-22, 18:43
Medlem
Citat:
Nu vet jag att du är mer än lovligt dum i huvudet. Varför påstår du saker som är så enkelt att kolla upp? I slutet av artonhundratalet utgjorde den judiska befolkningen i dagens Israel/Palestina några få procent av befolkningen. Att de idag utgör cirka 70 procent av Israels befolkning och cirka 50 procent av totala befolkningen i Israel/Palestina är helt och hållet kopplat till storskalig invandring till området.

Det är utifrån en historisk synvinkel ingenting att diskutera. Dagens judar i Israel är nästan allihop första, andra eller tredje generationens invandrare. Dagens palestinier har bott oavbrutet i området i många tusen år.

Du bör inte kalla mig "dum i huvudet" samtidigt som du samtidigt bevisar att du ha noll koll. Får du betalt för att sprida lögner eller tro du blint på den illasinnade propagandan som sprids.

Du sprider rena lögner.
Citera
2025-06-22, 22:00
Medlem
Citat:
Varför försvarar du en idiotisk komentar? Det var Iran som startade detta krig.

Hur kan Iran ha börjat detta krig när de var Israel som attackerade Iran först genom att bomba Irans ambassad i Syrien?

Sen var de även Israel som skickade bomberna först och hävdade att de försöker stoppa Iran från att ta fram kärnvapen vilken idioten och klappträt Netanyahu har sagt sen 90-talet att Iran har snart kärnvapen.

Samtidigt har både FN och USA haft personal på plats som inte hittat något kärnvapenprogram eller något som skulle bevisa att Iran är påväg att fixa kärnvapen.

Så sväljer du Israels fejknyheter utan att faktakolla.

Så varför svarar du alla i denna tråden med idiotiska påståenden och felaktigheter hela tiden????
Citera
2025-06-22, 22:03
Medlem
Citat:
Du bör inte kalla mig "dum i huvudet" samtidigt som du samtidigt bevisar att du ha noll koll. Får du betalt för att sprida lögner eller tro du blint på den illasinnade propagandan som sprids.

Du sprider rena lögner.

Du sprider ju lögner för om du säger att judarna var där så länge hur kommer de sig då att majoriteten av dagens Israeler har 0 ankytning till Israel och varför åker alla dessa hem nu när Iran besvarade Israels attacker??

Du sitter ju och sprider Israelisk propaganda så de är ju du som verkar få betalt att sprida detta för du säger ju bara de Israel säger utan att ha någon kritisk tanke varför Israel försöker säga att de inte gör eller gjort saker både nu och historiskt.

De antalet invandrare Sverige tagit emot är sjukt lite jämfört med hur många europeer som kan åka till Israel både för och nu och få ta mark som inte är deras.
Citera
2025-06-22, 22:14
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Du sprider rena lögner.
Exakt vad har jag fel i? Exakt vad ljuger jag om?
Citera
2025-06-23, 03:24
Medlem
Onaniprodukts avatar
Citat:
Antisemiterna har börjat kalla sig antizionister men de är fortfarande rasister.

Ja, så kan det väl vara, haha(?) Men nu talar vi inte om faktiska antisemiter, bara personer som inte är särskilt förtjusta i att Israel skjuter civila som står i kö för att få mat.
Citera
2025-06-23, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onaniprodukt
Ja, så kan det väl vara, haha(?) Men nu talar vi inte om faktiska antisemiter, bara personer som inte är särskilt förtjusta i att Israel skjuter civila som står i kö för att få mat.

Där kom du med en antisemitisk och rasistisk komentar. Istaelerna måste försvara sig mot Hamas men Hamas vägrar släppa gisslan. Hamas borde inte finnas vid dessa matköer. Hamas borde ge upp.
Citera
2025-06-23, 08:58
Medlem
Citat:
Exakt vad har jag fel i? Exakt vad ljuger jag om?

Du citerar den ondsinta propagandan som Israels fender sprider och det är mycket. Du verkar vara indoktrinerad.
Senast redigerad av IngvarS 2025-06-23 kl. 09:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in