2025-06-19, 09:54
Medlem
BernardLoutres avatar
När det är finska veckan på LIDL brukar jag köpa tjärschampo. Billigt och funkar väl lika som de mycket dyrare märkena.
Citera
2025-06-19, 10:02
Medlem
bellusorcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kendra
Hade aldrig använda samma plackers 2 ggr i rad. Har ni någonsin luktat på tandtråd efter ni använt det?

Den luktar ingenting. Och det syns ingenting. Den ser helt enkelt helt ny ut och det är ju det som lockar en att återvända. Kanske du som har problem med tänderna då hehehe.
Citera
2025-06-19, 10:07
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Jag snålar inte men, sedan jag började raka skallen har jag aldrig shampoo. Inga bad hairday heller.
Jag är långhårig som en hippie men har inte använt schampo sedan 2014. Det blir några flottiga veckor i början men sen rättar det till sig. Inte på grund av snålhet men ändå en sparad kostnad.
Citera
2025-06-19, 10:25
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kendra
Hade aldrig använda samma plackers 2 ggr i rad. Har ni någonsin luktat på tandtråd efter ni använt det?

Det finns något som heter vattenkran. Avsköljning.

Använder du SAMMA tallrik att äta middag på som igår? Fy vad äckligt. Köp en ny per dag istället.
Citera
2025-06-19, 10:26
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bellusorca
Jag har typ aldrig sett en man raka sig med rakhyvel i ansiktet? Tycker alla män jag sett raka sig ha en liten rakapparat som är till för skäggväxt. Men vad vet jag.

Du, fråga din pappa eller morfar/farfar.
Citera
2025-06-19, 10:31
Medlem
Citat:
Jag använder plackers varje kväll. Men jag använder alltid samma placker minst två dagar i rad max tre. Är det sunkigt att jag sparar den på tandborsthyllan och återanvänder den?

Dessutom använder jag Icas egen tandkräm. Ica basic. Vad är era tankar om det? Är en dyrare tandkräm bättre?

När vi ändå är inne på hygienartiklar i badrummet så låt oss också prata om rakhyvlar. Jag använder bics rakhyvlar och jag använder dom tills dom rostar, då byter jag. Skulle aldrig få för mig att köpa raklödder nej nej jag tar min billiga duschtvål och det går jättebra. Jag har lenast ben av alla jag känner finns ingen som kan tävla mot mig där.

(Jag är fett fräsch och generös i övrigt men Gud vet att det finns roligare saker att lägga pengar på än plackers, tandkräm och rakhyvlar.)

Är ni som mig? Vad snålar ni in på?

Apoteket har en hel påse för 20 spänn. Så kan du använda en ny varje gång.
Nä jag snålar faktiskt inte in på något. Men tycker heller inte man behöver duscha 2 ggr/dag
Citera
2025-06-19, 10:33
Avslutad
Citat:
Jag använder plackers varje kväll. Men jag använder alltid samma placker minst två dagar i rad max tre. Är det sunkigt att jag sparar den på tandborsthyllan och återanvänder den?

Dessutom använder jag Icas egen tandkräm. Ica basic. Vad är era tankar om det? Är en dyrare tandkräm bättre?

När vi ändå är inne på hygienartiklar i badrummet så låt oss också prata om rakhyvlar. Jag använder bics rakhyvlar och jag använder dom tills dom rostar, då byter jag. Skulle aldrig få för mig att köpa raklödder nej nej jag tar min billiga duschtvål och det går jättebra. Jag har lenast ben av alla jag känner finns ingen som kan tävla mot mig där.

(Jag är fett fräsch och generös i övrigt men Gud vet att det finns roligare saker att lägga pengar på än plackers, tandkräm och rakhyvlar.)

Är ni som mig? Vad snålar ni in på?
Inga problem att använda tandtråd så länge den funkar. Bara att skölja i hett vatten innan den läggs på hyllan igen. Så länge tandkrämen innehåller fluor så är märket oviktigt. Slöa blad och tvål gör att rakhyveln skär sämre och irriterar huden. Bryr man sig inte är det skitsamma. Gäller även shampoo och tvål, blir det rent så blir det rent. Deo kan väl vara svårare, där behövs väl lite kvalitet?

Tops skulle jag inte återanvända.
Citera
2025-06-19, 10:36
Medlem
Ingen som räknar rutor på toapappret?
Citera
Avslutad
Citat:
Jag har typ aldrig sett en man raka sig med rakhyvel i ansiktet? Tycker alla män jag sett raka sig ha en liten rakapparat som är till för skäggväxt. Men vad vet jag.
Inte mycket. Vill man vara len och fräsch är hyvel bättre. Lite tjejigt med rakapparat.
Citera
Medlem
bomhulls avatar
Hygien och utseende är det sista jag skulle spara in på .
Lycka till med att hitta en flickvän
Citera
2025-06-19, 11:09
Medlem
Storfetdases avatar
Klipper mitt egna hår, köpte en bra hårklippare och rakar av sidorna en gång i veckan, håret växer ut snabbt som fan och pallar inte gå och lägga 500 spänn i veckan hos en frisör.
Citera
2025-06-19, 11:24
Medlem
bellusorcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulflower
Jag är långhårig som en hippie men har inte använt schampo sedan 2014. Det blir några flottiga veckor i början men sen rättar det till sig. Inte på grund av snålhet men ändå en sparad kostnad.

Euw det där var fan över gränsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in