2025-06-18, 23:49
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bellusorca
Jag använder plackers varje kväll. Men jag använder alltid samma placker minst två dagar i rad max tre. Är det sunkigt att jag sparar den på tandborsthyllan och återanvänder den?

Är det här något slags skojtråd? Om inte: köp tandtråd på rulle och en tandtrådshållare att snurra upp den på, som man gjorde back in the day, så är du nere på mindre än en tiondel av den bisarra kostnaden för (och den onödiga miljöpåverkan av) plackers. Utan att behöva återanvända samma tandtrådsstump.
Citera
2025-06-18, 23:56
Medlem
bellusorcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Är det här något slags skojtråd? Om inte: köp tandtråd på rulle och en tandtrådshållare att snurra upp den på, som man gjorde back in the day, så är du nere på mindre än en tiondel av den bisarra kostnaden för (och den onödiga miljöpåverkan av) plackers. Utan att behöva återanvända samma tandtrådsstump.

Tandtrådshållare alltså? Aldrig hört talas om men ska definitivt inhandlas. Har givetvis provat tandtråd på rulle men det är fan ohanterligt med händerna.
Citera
2025-06-19, 00:10
Medlem
Vilka hygienartiklar snålar ni in på?

Runkpapper!

Skulle annars knäcka både ekonomin och bilens bakaxel.
Citera
2025-06-19, 00:11
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Tandtrådshållare alltså? Aldrig hört talas om men ska definitivt inhandlas. Har givetvis provat tandtråd på rulle men det är fan ohanterligt med händerna.
Jag använder plackers till dom går sönder, kanske 20-30 gånger. Sköljer bara av dom. Precis som man gör med tandborsten.

Icas tandkräm och icas tandborste för 9.90.
Citera
2025-06-19, 01:36
Medlem
melikevampiress avatar
Fyller alltid på duschtvål och hudcreme när jag bor på hotell, om det är lite lyxigare produkter som bjuds
Citera
2025-06-19, 07:18
Medlem
One2Manys avatar
1: Phillips one-blade. Den har betalat sig själv för längesen i form av att jag aldrig behöver köpa raklödder eller nya rakblad/hyvlar.

2: Waterflosser. Den betalar sig själv så iom att jag aldrig mer behöver köpa tandtråd, mellanrumsborstar eller plackers. Dessutom ett oöverträffat resultat.
Citera
2025-06-19, 07:52
Medlem
Klas-Vegass avatar
Jag snålar inte men, sedan jag började raka skallen har jag aldrig shampoo. Inga bad hairday heller.
Citera
2025-06-19, 08:44
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Jag använder plackers varje kväll. Men jag använder alltid samma placker minst två dagar i rad max tre. Är det sunkigt att jag sparar den på tandborsthyllan och återanvänder den?

Dessutom använder jag Icas egen tandkräm. Ica basic. Vad är era tankar om det? Är en dyrare tandkräm bättre?

När vi ändå är inne på hygienartiklar i badrummet så låt oss också prata om rakhyvlar. Jag använder bics rakhyvlar och jag använder dom tills dom rostar, då byter jag. Skulle aldrig få för mig att köpa raklödder nej nej jag tar min billiga duschtvål och det går jättebra. Jag har lenast ben av alla jag känner finns ingen som kan tävla mot mig där.

(Jag är fett fräsch och generös i övrigt men Gud vet att det finns roligare saker att lägga pengar på än plackers, tandkräm och rakhyvlar.)

Är ni som mig? Vad snålar ni in på?

De flesta rakar sig väl utan lödder numera? Bara ta hett vatten, ev på en handduk och värma upp ansiktet och håren med, tycker min man i alla fall. Ta på något hudvårdande efter.

BiC är ju helt ok.

Sparar också Plackers i två dagar, sen är de slut. På specifik plats i badrumsskåpet.

Snåla in kan man göra på t ex billig duschtvål, barnängen schampo, bara man har ett bra, vårdande balsam. Min tandkräm heter Zendium, den är lite dyrare men ack så bra, för mig.
Citera
2025-06-19, 09:01
Medlem
Baisianuss avatar
Jag borstar tänderna med det tandkrämsmärke som det var erbjudande på senast jag köpte. Jag duschar varje morgon med Eldorados hårschampo och Family Fresh duschkräm. Jag har inte köpt raklödder sedan i tonåren, istället använder jag löddret från hårschampot som får verka under tiden jag rakar mig. Samma lödder tvättar även ansikte och hals. Rakhyvlarna köps på Normal, ofta engångshyvlar som används uppåt tio gånger innan de byts. Jag använder ingen hudlotion och en billig spraydeodorant.

Hygienartiklar är något av det tråkigaste man kan lägga pengar på så därför kör jag det billigaste möjliga där. Jag duschar ändå så ofta att det inte spelar någon roll. Pengar ska i mesta möjliga mån spenderas på sådant som ger glädje. Toalettpapper, rakhyvlar och tandkräm gör inte det, därför blir det Lidl/Normal där.
Citera
2025-06-19, 09:37
Medlem
bellusorcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
De flesta rakar sig väl utan lödder numera? Bara ta hett vatten, ev på en handduk och värma upp ansiktet och håren med, tycker min man i alla fall. Ta på något hudvårdande efter.

BiC är ju helt ok.

Sparar också Plackers i två dagar, sen är de slut. På specifik plats i badrumsskåpet.

Snåla in kan man göra på t ex billig duschtvål, barnängen schampo, bara man har ett bra, vårdande balsam. Min tandkräm heter Zendium, den är lite dyrare men ack så bra, för mig.

Jag har typ aldrig sett en man raka sig med rakhyvel i ansiktet? Tycker alla män jag sett raka sig ha en liten rakapparat som är till för skäggväxt. Men vad vet jag.
Citera
2025-06-19, 09:41
Medlem
bellusorcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baisianus
Jag borstar tänderna med det tandkrämsmärke som det var erbjudande på senast jag köpte. Jag duschar varje morgon med Eldorados hårschampo och Family Fresh duschkräm. Jag har inte köpt raklödder sedan i tonåren, istället använder jag löddret från hårschampot som får verka under tiden jag rakar mig. Samma lödder tvättar även ansikte och hals. Rakhyvlarna köps på Normal, ofta engångshyvlar som används uppåt tio gånger innan de byts. Jag använder ingen hudlotion och en billig spraydeodorant.

Hygienartiklar är något av det tråkigaste man kan lägga pengar på så därför kör jag det billigaste möjliga där. Jag duschar ändå så ofta att det inte spelar någon roll. Pengar ska i mesta möjliga mån spenderas på sådant som ger glädje. Toalettpapper, rakhyvlar och tandkräm gör inte det, därför blir det Lidl/Normal där.

This!

Men inte ta tvål i ansiktet älskling, blir du inte torr då?

Jag tycker det är kul med hud- och hårvård så trots att samma bicrakhyvlar och plackers används till oändligheten så är mitt schampo och fuktkräm till ansiktet dyrt som guld. Och det förklarar sig helt enkelt av att jag tycker det är kul. Tvålen är givetvis alltid Family fresh. Fick en dyr duschtvål i julklapp en gång som luktade citron och fann mig själv njuta av den. Skulle dock aldrig återköpa den själv. Så kul var det trots allt inte.
Citera
2025-06-19, 09:49
Medlem
Kendras avatar
Hade aldrig använda samma plackers 2 ggr i rad. Har ni någonsin luktat på tandtråd efter ni använt det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in