Citat:
Ursprungligen postat av
bellusorca
Jag använder plackers varje kväll. Men jag använder alltid samma placker minst två dagar i rad max tre. Är det sunkigt att jag sparar den på tandborsthyllan och återanvänder den?
Dessutom använder jag Icas egen tandkräm. Ica basic. Vad är era tankar om det? Är en dyrare tandkräm bättre?
När vi ändå är inne på hygienartiklar i badrummet så låt oss också prata om rakhyvlar. Jag använder bics rakhyvlar och jag använder dom tills dom rostar, då byter jag. Skulle aldrig få för mig att köpa raklödder nej nej jag tar min billiga duschtvål och det går jättebra. Jag har lenast ben av alla jag känner finns ingen som kan tävla mot mig där.
(Jag är fett fräsch och generös i övrigt men Gud vet att det finns roligare saker att lägga pengar på än plackers, tandkräm och rakhyvlar.)
Är ni som mig? Vad snålar ni in på?
De flesta rakar sig väl utan lödder numera? Bara ta hett vatten, ev på en handduk och värma upp ansiktet och håren med, tycker min man i alla fall. Ta på något hudvårdande efter.
BiC är ju helt ok.
Sparar också Plackers i två dagar, sen är de slut. På specifik plats i badrumsskåpet.
Snåla in kan man göra på t ex billig duschtvål, barnängen schampo, bara man har ett bra, vårdande balsam. Min tandkräm heter Zendium, den är lite dyrare men ack så bra, för mig.