Citat:
Ursprungligen postat av
Abrakadabra77
Som rubriken låter så är jag arg på hundägare som får ha kvar sina fina och underbara hundar då jag miste min. Mest är jag arg på dessa som har samma ras men även lite på de andra. Jag kommer att köpa en ny hund men det dröjer.
Fler som känner som jag?
För en del år sedan miste jag min häst och hennes föl under väldigt dramatiska och trista omständigheter. Det var brutalt och smärtsamt och inte alls med den värdighet jag ville ge mina djur i slutet. När det skedde kunde jag inte ta det in, jag var så att och överlevde det bara. Länge kände jag ingenting (eller om jag helt enkelt inte kunde känna då hade jag nog inte levt mer själv). Sen året efter kom ilskan, jag ville elda upp världen, hela världen inklusive mig själv. Från mitten av maj och några veckor framåt gjorde det sedan varje år ont av allt som påminde mig om dem, att gräset var grönt, skolavslutning, hästar på bete, vänner med egna hästar - allt kändes, jag var arg på hur orättvist det var att min bästa vän jag haft länge och det lilla fölet som knappt fick börja livet inte fick uppleva somrarna med mig, att inte de också fick galoppera i grönt gräs. Detta höll i sig länge, flera år då i maj/juni, så arg (och naturligtvis egentligen så väldigt ledsen).
Någonstans måste man förlåta sig själv för att man är människa... och man måste förstå att sorg kan se så väldigt olika ut. Förluster som är stora - känns. Kanske är det när det går slentrian i att mista djur som man istället ska bli orolig.