Citat:
Ursprungligen postat av
Abrakadabra77
Som rubriken låter så är jag arg på hundägare som får ha kvar sina fina och underbara hundar då jag miste min. Mest är jag arg på dessa som har samma ras men även lite på de andra. Jag kommer att köpa en ny hund men det dröjer.
Fler som känner som jag?
Tragiska död skriver du och får det att låta som att din hund råkat ut för en makaber olycka. Fick den en garageport över nacken eller hoppade ut från balkongen? Om det var en naturlig, åldersrelaterad död bör du kanske tänka efter några varv. Alla andras hundar kommer ju också dö ifrån dem, förutsatt att de inte själva dör inom tio år eller så. Skulle du känna ilska gentemot andra som fick ha sina pappor kvar om din pappa dog? Det är i så fall en ganska märklig reaktion.
Man kan förstås tycka att det känns väldigt orättvist om ens barn dör i någon tragisk olycka, av sjukdom eller bara i tidig spädbarnsdöd. Och visst är det väl så att det inte finns någon rättvisa i det. Men de allra flesta skulle nog lida med dig och också känna att världen är orättvis när sådant sker. Det är ju sånt som berör. Men det händer föräldrar varje år och det kommer fortsätta hända.