2025-06-17, 13:38
Medlem
Mohaves avatar
Min kära katt är död. Mördad. Jag tror jag vet vem som ligger bakom illdådet, men jag kan inte bevisa något.

Nu får jag bita ihop och göra mig av med kadavret. Hittar ingen kategori på sopstationen som passar riktigt bra, så jag antar att det är "Restavfall" som gäller?
Citera
2025-06-17, 13:42
Medlem
Djur (möss, ekorrar och harar), samt fåglar (småfåglar, kajor, duvor) som katten släpar hem och inte äter upp, brukar jag lägga i kompostpåse, och sen i tunnan för kompost.
Citera
Avstängd
Man källsorterar inte sina döda vänner, man begraver dom.
Citera
Moderator
Allaballawallas avatar
Varierar från kommun till kommun, så ring och kolla med den du befinner dig i och vill ha råd om.

Bor i en kommun där det för närvarande är hyffsat oklart hur man ska göra, men i den förra kommunen jag bodde i skulle döda djur läggas i brännbart.
Citera
2025-06-17, 13:46
Medlem
Bifoxs avatar
Gör en grav i skogen
Citera
2025-06-17, 13:50
Medlem
Bone Collectors avatar
Jurtjyrkogården.
Citera
2025-06-17, 13:52
Medlem
RedXs avatar
På ”återvinningsstationer” (soptippar) brukar det ofta finnas nåt kärl där man kan slänga dem.
Citera
2025-06-17, 13:54
Avstängd
Gräv en grop givetvis
Citera
2025-06-17, 13:59
Medlem
CrustyOldAR-10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
På ”återvinningsstationer” (soptippar) brukar det ofta finnas nåt kärl där man kan slänga dem.

Är det sant? Aldrig sett en container som det står "Husdjur" på på min lokala ÅVC...
Citera
2025-06-17, 14:02
Medlem
Brantforss avatar
Åk till ÅVC och fråga, men jag gissar på brännbart. Jag hade kört på sopnedkastet, så missen kommer tillbaka i form av varmvatten.
Citera
2025-06-17, 14:07
Medlem
VetusSpirituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Min kära katt är död. Mördad. Jag tror jag vet vem som ligger bakom illdådet, men jag kan inte bevisa något.

Nu får jag bita ihop och göra mig av med kadavret. Hittar ingen kategori på sopstationen som passar riktigt bra, så jag antar att det är "Restavfall" som gäller?
Ge din kära gatt en grav och gräv ner den. Sen anmäler du fanskapet som dödat dina katt.
Citera
2025-06-17, 14:19
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave

jurtjyrkogorden
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in