2026-09-04, 22:40
Medlem
Om man röker ute.
Och sen går in.
Kläderna luktar ju? Brer det ut sig så det luktar i trapphuset?
Citera
2026-09-05, 07:22
Medlem
LionFromZions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drawnnn
Om man röker ute.
Och sen går in.
Kläderna luktar ju? Brer det ut sig så det luktar i trapphuset?

Du behöver nog inte oroa dig att det sitter kvar i trapphuset efter du gått in. Men möter du någon i trappen kan de kanske känna det på din andedräkt eller att lukten satt sig i din tröja eller på din hand. Men det är väldigt få som skulle agera eller ens säga något om de kände igen lukten. Ta ett starkt tuggummi om det oroar dig.
Jag är ingen expert, men i fallet du beskriver skulle jag tro att det är mer som att släppa sig i trapphuset. Känns en kort stund, försvinner snabbt.

Vi flyttade för ett tag sen och i den förra lägenheten rökte jag i 5 år utan att någon klagat på att det luktat ut. Frågat många vänner som kom över och det luktade aldrig ut. I den nya är det annorlunda, här har min fru känt doften i trapphuset när hon kom hem från jobbet. Kändes tydligt när det var en riktigt stinky gröning jag rökte. Har dock hittat en lösning på det som har funkat väldigt bra.

Dessa:
Tätningslist E-profil vit, 2-3,5 mm
https://www.clasohlson.com/se/Tatningslist-E-profil-vit,-2-3,5-mm/p/34-232
Satte dem på runt dörrkarmen för att komplettera den svarta tätningslisten som redan satt på dörren.

Ett annat tips är att bara känna runt sitt brevinkast och se om det är ett luftflöde. Att dra en silvertejp längs nedre sidan för att försluta den öppningen kan vara den sista detaljen, eller bara det om dörren inte drar.
Citera
2026-09-05, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LionFromZion
Du behöver nog inte oroa dig att det sitter kvar i trapphuset efter du gått in. Men möter du någon i trappen kan de kanske känna det på din andedräkt eller att lukten satt sig i din tröja eller på din hand. Men det är väldigt få som skulle agera eller ens säga något om de kände igen lukten. Ta ett starkt tuggummi om det oroar dig.
Jag är ingen expert, men i fallet du beskriver skulle jag tro att det är mer som att släppa sig i trapphuset. Känns en kort stund, försvinner snabbt.

Vi flyttade för ett tag sen och i den förra lägenheten rökte jag i 5 år utan att någon klagat på att det luktat ut. Frågat många vänner som kom över och det luktade aldrig ut. I den nya är det annorlunda, här har min fru känt doften i trapphuset när hon kom hem från jobbet. Kändes tydligt när det var en riktigt stinky gröning jag rökte. Har dock hittat en lösning på det som har funkat väldigt bra.

Dessa:
Tätningslist E-profil vit, 2-3,5 mm
https://www.clasohlson.com/se/Tatningslist-E-profil-vit,-2-3,5-mm/p/34-232
Satte dem på runt dörrkarmen för att komplettera den svarta tätningslisten som redan satt på dörren.

Ett annat tips är att bara känna runt sitt brevinkast och se om det är ett luftflöde. Att dra en silvertejp längs nedre sidan för att försluta den öppningen kan vara den sista detaljen, eller bara det om dörren inte drar.

Aldrig nojat innan. Har rökt på balkongen förr.
Men denna bruna jag rökt nu blir jag lite nojjig o paranoid utav. Så går alltid ut.
Men tänkte bara ifall doften sprider sig i trapphuset, men som du säger. De enda som kanske känner är ifall jag möter någon i trapphuset & det händer sällan.
Citera
2026-09-11, 18:51
Medlem
Rök bong/Pipa under fläkten så behöver man inte tänka på sånt här.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in