2025-06-17, 11:53
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Bott i två olika lägenheter i cirkus 10 år. Rökte varje dag, rökte inte ens under fläkten. Skitsnack att det luktar på möbler eller kläder.

Beställde mat en gång, mötte mannen på våning 1 och han sa att det luktade konstigt. Jag bor på våning 5. Tänkte för mig själv att inte en chans i helvete att det luktar. Han måste menat någon annan lukt.

Brunt eller grönt spelar ingen roll, det sätter sig inte i lägenheten.

Röker bara joints om det spelar någon roll.
Citera
2025-06-17, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Bott i två olika lägenheter i cirkus 10 år. Rökte varje dag, rökte inte ens under fläkten. Skitsnack att det luktar på möbler eller kläder.

Beställde mat en gång, mötte mannen på våning 1 och han sa att det luktade konstigt. Jag bor på våning 5. Tänkte för mig själv att inte en chans i helvete att det luktar. Han måste menat någon annan lukt.

Om du är i odörer konstant så vänjer man sig vid lukten och "känner" den inte på samma sätt som andra.
Jobbade kort på ett reningsverk och var konstant inne i hallarna med stora bassänger fyllda med skit. Första veckan så höll man på att spy varje gång man var ned, men efter ett tag så kände man knappt några dofter alls.

Du är inte universums mittpunkt och människor har olika luktsinne och inte alls samma som du har.
Citera
2025-06-17, 12:16
Medlem
Det luktar alltid. Du har väl tur med grannar som inte bryr sig. Jag känner om en granne röker gräs så fort jag öppnar dörren till trapphuset. Och jag bor i ett välisolerat hus med rejäla dörrar. Jag har förstås aldrig ringt någon om den saken men hade de fört liv eller stört på annat vis så hade jag ringt.

Stoners verkar inte förstå hur mycket det luktar. Luktsinnet habitualiseras till frekvent förekommande dofter och att det är rök hjälper förmodligen inte de olfaktoriska nervcellerna i nästaket. Man känner direkt när en granne röker, när någon röker ute när man går förbi eller när en stoner som precis har köpt en femma hoppar på bussen.
Citera
2025-06-17, 12:18
Medlem
hockexs avatar
När jag rökte som mest klagade grannar hela tiden. När jag inte rökte och en granne puffade på lite då och då märkte man det varenda gång, det är väldigt tydligt, speciellt för en icke rökare.

Så ja det märks.
Citera
Medlem
Citat:

Det känner jag direkt, beror nog hur bra luktsinne man har men hasch har ju en speciell doft!
Citera
Medlem
Bifoxs avatar
När jag var ung hade jag en granne som bodde på våning 4 av 4 och jag på 1a våningen. Han rökte gräs. Det luktade i hela trapphuset. Varje dag. Tills han flyttade. Eller blev gripen. Eller dog. Vet inte vart han tog vägen.
Citera
2025-06-17, 12:52
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Det luktar alltid. Du har väl tur med grannar som inte bryr sig. Jag känner om en granne röker gräs så fort jag öppnar dörren till trapphuset. Och jag bor i ett välisolerat hus med rejäla dörrar. Jag har förstås aldrig ringt någon om den saken men hade de fört liv eller stört på annat vis så hade jag ringt.

Stoners verkar inte förstå hur mycket det luktar. Luktsinnet habitualiseras till frekvent förekommande dofter och att det är rök hjälper förmodligen inte de olfaktoriska nervcellerna i nästaket. Man känner direkt när en granne röker, när någon röker ute när man går förbi eller när en stoner som precis har köpt en femma hoppar på bussen.

Har frågat flera som varit på besök om dom kunnde känna någon lukt i trapphuset. Alla sa nej.

Har ni keffa lägenheter som får det att lukta? Är jag ute kan jag känna att någon röker som är 100 meter bort.
Citera
2025-06-17, 12:58
Medlem
Bifoxs avatar
Ja det kan nog vara en avgörande faktor. Vad för ytterdörr man har. Även ventilation.

Citat:
Har frågat flera som varit på besök om dom kunnde känna någon lukt i trapphuset. Alla sa nej.

Har ni keffa lägenheter som får det att lukta? Är jag ute kan jag känna att någon röker som är 100 meter bort.
Citera
2025-06-17, 13:05
Medlem
Bassplays avatar
Hmm. Röker man hasch är det väldigt lite chans skulle jag tro. Jag skulle ändå rekommendera att dra igång fläkten , röka där och vänta en stund innan man öppnar fönster ett tag.

Jag rökte gräs en gång i en etta jag bodde i och en tjej som skulle dit sa att man kände det utanför porten, den påsen weed luktade så mycket att man fick lägga den i flera extra påsar annars stank hela lägenheten.

Men har också rökt i en annan lägenhet dagligen i flera år utan att någon märkt det, även frågat kompisar ( som inte röker )om de luktar, både i trapphus och i lägenhet. Inget.

Weed luktar jävligt gott men fan vad starkt det kan lukta om vissa sorter.

Tur man inte behöver tänka på sånt längre.
Citera
2025-06-17, 14:04
Medlem
Citat:

Var det icke-rökare som var på besök?
Citera
2025-06-17, 16:14
Medlem
Sett en lapp en gång på hissdörren, men de klagade på någon på första våningen och jag bodde på 5 våningen.. Men har stealthat lite med volcano vaporizer som hjälper samt doftljust/fläkt.
Allt beror helt på var du bor. Där jag bor nu har rätt mycket invandrare, hyrorna är rätt höga däremot så är arbetande folk.
Typ 70% av namnen är utländska(Icke finska). Lukten från mitt cannabis går ut lite i trappuppgången, men jag har grannar som lagar mat och den matlukten tror jag döljer den biten. Men nog har säkert grannar märkt lukten... Men de är inte så brydda. Så inget klagomål.
Min kompis däremot har köpt lägenhet, de är de unga där 35-40 där de flesta är +55, en del så gamla att de är pensionärer: I princip 100% finska som bor där. När han/vi röker hos honom så blir det en 5-10 minuters promenad till en skogsdunge och gör det där.
Dessa äldre finnar, som även har sina Karens skulle säkert flippa ut och ringa polisen, samt starta ett jäkla liv i föreningen.
Citera
2025-06-17, 18:01
Medlem
Citat:

Var de du frågade stoners själva? I så fall har du svaret där. Nä, men det är möjligt att det går att sköta olika bra avseende lukt. Det luktar ju mindre om man röker under fläkt med utblås eller i ett öppet fönster exempelvis.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in