Citat:
Ursprungligen postat av
Graavarg
No problem. Det ÄR spännande att dyka första gången. Och det brukar vara så att efteråt så "vet" man direkt om det här är nåt för en, eller inte. Om man dyker under organiserade former, med ordentliga instruktörer (som använder ett språk som man förstår

).
Därför är det lite synd att så många "provar på" under semestern, i nån byhåla nånstans långt borta med en instruktör som knappt talar förståelig engelska och som möjligen själv kanske har ett PADI-kort.
Också om det är fantastiskt att dyka i varmt och klart vatten, så ger det enligt mig mer att dyka första gången i Sverige. Och gå dykkursen i Sverige också, om man "noterar" att man är intresserad

.
Verkligen! För egen del behöver jag komma över orealistiska rädslor vilket detta kan hjälpa till med, är en sån där som inte ens kan hoppa i sjön utan att hålla för näsan.. Mask-övningarna var sådär roliga med andra ord haha! Men det är kul att utmana sig och det är ju fantastiskt därnere.
Håller med dig om det. Nervositet, vatten och en dålig instruktör är ju som upplagt för en dålig erfarenhet. Jag tänkte tyvärr lite samma att det nog är fräckare utomlands, typ vad finns det att se i Sverige ens, men vad jag blev motbevisad! Och som guiden sa, utomlands blir man matad med allt att titta på överallt. I Sverige blir det mer speciellt när man väl får se 😊
Av vad jag sett hittils verkar det vara ett härligt community också!