Citat:
Ursprungligen postat av
Roidbert
I vilket land befinner sig din bank?
Det hr r det vettigaste svaret hittils.
Fr ni som frgar om ISK och Aktiesparkonto trams, s r det saker som specifikt ni hller p med Sverige. I landet dr jag bor finns inte ngon sdan tntig byrkratitrams. Kapital r kapital.
Jag tror att om jag kper aktier i Sverige s syns inget annat n bankens organisationsnummer som gare. Det borde drmed vara helt riskfritt.
Fr att Sverige ska stjla det jag arbetat ihop och kpt i Svenska aktier via en utlndsk bank.
D ska allts kronofogden, begra ut alla kunder frn en utlndsk bank. Lycka till med det..
Om skattindrivarna lyckas med det s ska dom kunna koppla ihop det svenska skatteverket har registrerat mig som, med det annat land har mig registrerat med. Till alla er som tror att fogden kan jaga ner alla verallt p planeten, s ska jag ge er ngot ni kan tnka p:
Svenska personnummer anvnds inte av andra n svenska skatteverket.
S skatteindrivarna som enligt Jesus kommer hamna i helvetet har bara mitt namn registrerat hos ert skatteverk att leta efter. Och aktierna r inte kpta i mitt namn, garen r min bank p pappret.
Det borde vara helt riskfritt.
Ni ska vara glada att jag verhuvudtaget lgger mitt kapital i svenska bolag, dom betalar tyvrr skatt.
Ge mig nu utdelning.