Citat:
Ursprungligen postat av
Saltkatt
Ja, det finns gott om mänskor som tycker att Stefan & Krister eller Ronny & Ragge är roligare än Lorry också. Antar att du hör till dem. Kan inte säga att jag förstår dem, men jag kan ju inte förneka att de finns. Men det finns ju ingenting som överraskar i det. Varenda skämt är så jävla förutsägbart. (Jag hade listat ut slutpoängen i den där länkade Benny Hill-videon innan den kom, och hur kul är det då?) Jag vill bli överrumplad av något jag inte visste fanns.
Nä, jag är inte förtjust i varken Stefan o Krister eller Ronny o Ragge. Särskilt det sistnämnda är för simpelt och vulgärt.
Lorry är pretentiöst trams. För folk som vill låtsas att de förstååår det... d.v.s. samma publik som säger sig förstå Monty Python.
Beträffande Benny Hill så är handlingen inte särskilt djup eller komplicerad nej, men det behövs inte. Det är att han spelar så bra. Ansiktsuttrycken... man blir full i skratt bara av att se honom. Och även bifigurerna är skojiga. Som den lille, gamle, skallige gubben. Sedan tycker jag även att det är positivt att trots att tjejerna visar sig halvnakna, så är det alltid de som har "the upper hand". Och gubbarna som gör bort sig. Tjejerna är cool och suave.