2025-06-16, 22:46
Avslutad
För det första fattar jag inte hur ni kan uppnå stånd fulla men utöver det, hur vågar ni ha sex med randoms när risken alltid finns att kondomen spricker, att ni får könssjukdomar..

Den sista personen man vill ha barn med är ett snabbligg... Och könssjukdomar av någon man inte ens älskar??

Nykter eller onykter spelar ingen roll för frågeställningen.
Citera
2025-06-16, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettantal
För det första fattar jag inte hur ni kan uppnå stånd fulla men utöver det, hur vågar ni ha sex med randoms när risken alltid finns att kondomen spricker, att ni får könssjukdomar..

Den sista personen man vill ha barn med är ett snabbligg... Och könssjukdomar av någon man inte ens älskar??

Man använder kondom.
Citera
2025-06-16, 22:49
Medlem
Stenballes avatar
Citat:

Hur vanligt är det med spruckna kondomer?
Har ingen statistik att hänvisa till, men det torde vara extremt ovanligt.
Citera
2025-06-16, 22:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Hur vanligt är det med spruckna kondomer?
Har ingen statistik att hänvisa till, men det torde vara extremt ovanligt.

Händer. Tänk då om det händer med en Eva Braun..?

Sjukdomar av att slicka fitta förekommer också. Vanligast är väl då herpes.
Citera
2025-06-16, 22:57
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Händer. Tänk då om det händer med en Eva Braun..?

Sjukdomar av att slicka fitta förekommer också. Vanligast är väl då herpes.

Så vad är alternativet om man är rädd för herpes och annat/värre och är rädd för att gummit ska spricka?
En infertil oskuld?
Trogen och fast partner?
Celibat?
Citera
2025-06-16, 22:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Så vad är alternativet om man är rädd för herpes och annat/värre och är rädd för att gummit ska spricka?
En oskuld?
Trogen och fast partner?
Celibat?

Trogen och fast partner givetvis och annars att inte knulla. Att bli märkt av en person som ränner på gatorna kan jag inte relatera till oavsett om sannolikheten är 5%.
Citera
2025-06-16, 23:02
Moderator
tobess avatar
En kondom i rätt storlek som används korrekt har väldigt låg chans att spricka. Om det nu så att man trots det skulle ha extrem otur så är det mig veterligen ingen könssjukdom som har 100% smittsamhet vid varje sextillfälle. Att bll gravid kan vara svårt även för de som försöker bli det, och vad gäller graviditet får man väl utgå från att den som blir gravid har lika lite intresse av att bilda familj med dig som du har med henne om det gäller engångsligg (finns ju dessutom dagenefterpiller och liknande om olyckan skulle vara framme).

Men köp kådisar i rätt storlek och se till att använda dom (rätt) så är risken försvinnande liten i alla avseenden. Om du trots det är paranoid är det bara att se till att hitta rätt person, se till att ni båda testar er och sedan köra järnet med valfritt preventivmedel om ungar inte är av intresse.
Citera
2025-06-16, 23:02
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Innan jag träffade mig fru brydde jag mig faktiskt inte, knullade alltid utan kondom.
Varje gång man fick hem det där förbannade brevet om klamydia så va det bara att äga situationen, gå med huvudet högt och tänka att det är så jävla mycket skönare att knulla utan gummi.
Citera
2025-06-16, 23:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
En kondom i rätt storlek som används korrekt har väldigt låg chans att spricka. Om det nu så att man trots det skulle ha extrem otur så är det mig veterligen ingen könssjukdom som har 100% smittsamhet vid varje sextillfälle. Att bll gravid kan vara svårt även för de som försöker bli det, och vad gäller graviditet får man väl utgå från att den som blir gravid har lika lite intresse av att bilda familj med dig som du har med henne om det gäller engångsligg (finns ju dessutom dagenefterpiller och liknande om olyckan skulle vara framme).

Men köp kådisar i rätt storlek och se till att använda dom (rätt) så är risken försvinnande liten i alla avseenden. Om du trots det är paranoid är det bara att se till att hitta rätt person, se till att ni båda testar er och sedan köra järnet med valfritt preventivmedel om ungar inte är av intresse.

"Studies report condom breakage rates during intercourse ranging from 0.8% to 40.7% in various studies. However, more controlled studies show rates closer to the lower end of that range, with some reporting breakage rates of around 2% per instance of intercourse"
Citera
2025-06-16, 23:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Turbulentxxx
Innan jag träffade mig fru brydde jag mig faktiskt inte, knullade alltid utan kondom.

Skulle du beskriva dig som ganska obrydd generellt?
Citera
2025-06-16, 23:09
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Undrar jag med.
Haren syster som är 2 år äldre än mig och hon var ute väldigt mycket från gymnasietiden fram till kanske 25.

Av vad jag vet så hade hon könssjukdommar vid 3 olika tillfällen samt gjorde 2 aborter.
Mycket möjligt jag inte fick reda på allt heller.

Har även några manliga vänner som knullat oskyddat en del som även dom fått sin beskärda del av sjukdomar och efter att man hört deras erfarenheter av dessa sjukdomar så är det inget man vill drabbas av precis.
Sen är det så att under gymnasiet hade jag en polare som lyckades göra ett krogragg gravid, han var 17 och hon var 19, och hon ville behålla barnet!.
Så han blev pappa just när han fyllt 18 och kunde inte göra ett skit åt det.
Han mådde ganska dåligt av detta under bra många år, inte att han var tvungen att betala underhåll för tror tjejen fick bidrag då han inte hade nåt jobb, utan det var mer att han blev pappa till ett barn han inte ville ha och vad jag vet å sågs dom nästan aldrig.
Tjejen skaffade dessutom en ny kille som tog hand om ungen så man kan ju tänka sig den känslan, att en annan man ska uppfostra ens barn.

Visst förstår man att folk vill knulla, men samtidigt inser iaf jag att några minuters sex inte är värt det om det kommer med en massa problem.
Jag är glad att jag kunnat hålla kuken i styr och inte sätta på vad som helst.

Att spruta i en tjej gör henne inte garanterat gravid, men det är mer som att peta på ett getingbo.
Finns många övergivna getingbon och kanske det går bra på det första 10 du petar på, men sen nummer elva blir du stucken rejält.
Senast redigerad av hennevilljagknulla 2025-06-16 kl. 23:13.
Citera
2025-06-16, 23:12
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
"Studies report condom breakage rates during intercourse ranging from 0.8% to 40.7% in various studies. However, more controlled studies show rates closer to the lower end of that range, with some reporting breakage rates of around 2% per instance of intercourse"

40,7%...
Den procentsatsen bör bygga på att folk återanvänt för små kondomer ett antal gånger, alternativt att de låtit dem ligga i solen fem år innan de använts...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in