2025-06-16, 17:39
Medlem
Hej!

Jag har tagit på mig projektet att bygga en a-traktor och undrar om reglerna tillåter att man bygger in en drickakyl i lådan.
Tack på förhand!
Citera
2025-06-16, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aurution
Hej!

Jag har tagit på mig projektet att bygga en a-traktor och undrar om reglerna tillåter att man bygger in en drickakyl i lådan.
Tack på förhand!
Nej, en a-traktor får inte brukas för nöje. Lagstitningen med förarbeten säger med all tydlighet att en a-traktor skall vara ett enklare jordbruksredskap som endast undantagsvis får framföras kortare sträckor på allmän väg.
Men visst, vill du kunna ta en Trocadero på åkern är det såklart ok.
Citera
2025-06-16, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armadou
Nej, en a-traktor får inte brukas för nöje. Lagstitningen med förarbeten säger med all tydlighet att en a-traktor skall vara ett enklare jordbruksredskap som endast undantagsvis får framföras kortare sträckor på allmän väg.
Men visst, vill du kunna ta en Trocadero på åkern är det såklart ok.

Ja jo, men nu är det en sådan a traktor som ska köras av ungdom på stan, men det är väl samma regler.
Det är väl bara att ställa i drickahållaren och köra igång ACn på full kyla istället annars..
Citera
2025-06-16, 18:52
Medlem
Funkar väl med en eller två kylboxar bara, finns väl inga regler för det, var och varannan har ju en sån i bilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in