• 1
  • 2
2025-06-16, 14:20
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Du behöver inte dricka vätskeersättning samtidigt som du dricker massa vatten. Det är garanterat det du blir dålig av.
Förmodligen har du blivit nojig när du blivit dålig och druckit mer och mer = blir ännu sämre. Sluta med det så får du se vad som händer.
Citera
2025-06-16, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Du behöver inte dricka vätskeersättning samtidigt som du dricker massa vatten. Det är garanterat det du blir dålig av.
Förmodligen har du blivit nojig när du blivit dålig och druckit mer och mer = blir ännu sämre. Sluta med det så får du se vad som händer.

Tack.. det stämmer bra, har varit nojjig och kört på med vätskeersättning trots intag av vanligt vatten. Har inte tagit vätskeersättning idag, druckit lagom med vatten. Mått sisådär lite illamående och ont i magsäcken. Men har haft aptit och kunnat äta. Jag är hypokondriker av mig så minsta lilla får mig att bli orolig..
Citera
2025-06-16, 19:48
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
Tack.. det stämmer bra, har varit nojjig och kört på med vätskeersättning trots intag av vanligt vatten. Har inte tagit vätskeersättning idag, druckit lagom med vatten. Mått sisådär lite illamående och ont i magsäcken. Men har haft aptit och kunnat äta. Jag är hypokondriker av mig så minsta lilla får mig att bli orolig..

Okej, ja hypokondri kan ju ge dig symtom också ifall du får ångest eller stressar över saker som händer i kroppen. Det kan ju va så att du framkallat en del av symtomen själv just därför.
Låt bli ersättningen och tänk inte hela tiden på att du måste dricka. Många rådgivare överdriver kring hur mycket vatten man måste dricka. Vi överlever gott och väl på en liter om dan. Om man inte är extrem på att torka ut sig i jobbet eller aktiviteter
Citera
2025-06-16, 21:20
Medlem
RosaLiljekonvaljs avatar
Vad är lagom med vatten för dig menar du? Och varför dricker du både vatten och vätskeersättning? Man behöver dricka 1,5-2 l per dag och mycket av vätskan får du i dig via maten.

Hypokondriker ja jo det kanske fast orolig är man väl av en anledning. Gillar inte uttrycket. Något har väl fått dig så orolig, eller? Hitta orsaken. Jag är också nojig av mig, men var försiktig för dina elektrolyter kan ju rubbas.

Dricker du för mycket vatten kissar du dessutom bara ut salterna.

Ofta säger folk ”drick bara när du är törstig” men jag håller inte med, känner mig aldrig törstig själv och kan lätt gå en hel dag utan att dricka. Jag känner av vätskebrist genom förstoppning, yrsel och trötthet.

Men allt behöver ju vara lagom. Att gå och dricka hela tiden behövs inte.
Citera
2025-06-17, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
Tar vätskeersättning på morgonen och dricker vatten också, kanske borde vara försiktig med intaget av vätskeersättning?

Varför tar du vätskeersättning överhuvudtaget? Skippa det skiten.
Drick vanligt vatten, det har funkat i tusentals år.
Dricker du svinkallt vatten och mycket av det?
Har du en känslig mage från början?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in