• 1
  • 2
2025-07-02, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Beställde för 3veckor sen nu.

Vad fan gör dom på tullverket? Runkar i Kors?
Har noterat att det är längre väntetid än normalt nu.
Haft två paket som stått under manuell granskning där det tog en vecka innan de släpptes.
Jag trodde manuell granskning innebar att man öppnade och kollade innehål men jag kan inte se några tecken på det.
Citera
2025-07-02, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenjonsson518
Har noterat att det är längre väntetid än normalt nu.
Haft två paket som stått under manuell granskning där det tog en vecka innan de släpptes.
Jag trodde manuell granskning innebar att man öppnade och kollade innehål men jag kan inte se några tecken på det.

Ja, det är ingen snabb verksamhet, ett paket med två tablett askar från seriöst hälso företag i USA granskas 4 veckor av tullen samtidigt släpper dom förbi containrarar med knark
Citera
2025-07-11, 23:32
Moderator
HelgeBuks avatar
Ekonomi: övrigt --> Frakt och paketutlämning
/Moderator
Citera
2025-07-12, 10:12
Medlem
SmarterThanYous avatar
Har du betalat tullavgift?

Det framgår inte i din post. "klickat igenom SMS" duger inte, du måste betala för ditt paket.

Jag får mina försändelser granskade ofta, jag skickar mycket, det är mycket sällan problem med just tullen utan det är oftast PostNord som förmodligen sniffat lim. De har en kundtjänst man kan ringa eller chatta med och skälla ut. Det är roligt.

Tullen släpper i normalfallet ditt paket inom 48 timmar efter att du klarerat det.

You gotta pay. Pay your bills. Pay the tariff. You want to do business, you gotta pay.
Citera
2025-07-13, 09:21
Medlem
Muppetys avatar
Jag beställde melatonin från USA, men de sa; -Aja baja, det är läkemedelsklassat, så det skickar vi tillbaka... De kanske vill analysera det så att det inte är läkemedelsklassade saker, eller ännu värre, narkotikaklassat?

Jag brukar annars få mina paket inom två dygn efter jag betalt momsen/tullen för varan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in