• 1
  • 2
2025-08-02, 17:42
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pernambucano
Svarar mig själv det syns inte på UC blev godkänd mille i lån risk procent 4 procent stod de 0 är de bästa

Nä. Den går från 0,1 till 99,9. Sedan delas befolkningen in i fem grupper: "Utmärkt", "Mycket bra", "Bra", "Mindre bra" och "Svag". Har du 4,0 så tillhör du gruppen "Bra". Har du 4,1 så tillhör du gruppen "Mindre bra'.

4 är hursomhelst ganska dåligt, oavsett om det är 4,0 eller 4,1. Halva befolkningen ligger på 0,1-0,2 vill jag minnas.

Men självklart så vet inte UC att du är arbetslös. Var skulle de få den informationen från?
Citera
2025-08-02, 17:44
Medlem
Pernambucanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Nä. Den går från 0,1 till 99,9. Sedan delas befolkningen in i fem grupper: "Utmärkt", "Mycket bra", "Bra", "Mindre bra" och "Svag". Har du 4,0 så tillhör du gruppen "Bra". Har du 4,1 så tillhör du gruppen "Mindre bra'.

4 är hursomhelst ganska dåligt, oavsett om det är 4,0 eller 4,1. Halva befolkningen ligger på 0,1-0,2 vill jag minnas.

Men självklart så vet inte UC att du är arbetslös. Var skulle de få den informationen från?

Lär synas nästa deklaration
Citera
2025-08-02, 18:07
Medlem
Epimaness avatar
Citat:

Jepp. Ligger på 0,1 och det var på grafiken typ halva befolkningen eller något sådant som låg på samma. Är låginkomsttagare i lägenhet, men sköter mig. Har inga skulder överhuvudtaget. CSN-lånet är avbetalad sen några år sen.
Citera
2025-08-02, 18:27
Medlem
Duerfs avatar
Även om UCs riskprognos går från 0-100 är det oerhört sällsynt med 30+ och även den värsta lånetorsken som har skulder hos kronofogden ligger på max 60. Jag vågar inte ens tänka på vad en person måste göra för att ligga högre än så. Jag gissar på många miljoner i blancolån i kombination med betalningsanmärkningar.
Citera
2025-08-02, 18:42
Medlem
Citat:

Bara vara öken inkomst av tjänst TS har, inget om anställningsförhållanden.
Citera
2025-08-02, 21:16
Moderator
Trixtons avatar
Citat:

Det gör det inte. Det mesta som står i deklarationen är sekretessbelagt (som t.ex varifrån inkomsterna kommer) och det är inget som UC har tillgång till.
Citera
2025-08-03, 15:05
Medlem
Fejkits avatar
Citat:

Kollade precis min, 0,01.
Citera
2025-08-03, 22:21
Medlem
Pernambucanos avatar
Citat:
Det gör det inte. Det mesta som står i deklarationen är sekretessbelagt (som t.ex varifrån inkomsterna kommer) och det är inget som UC har tillgång till.

Ok bra
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in