Citat:
Ursprungligen postat av
Ghandiz
Aha jag dricker nästan aldrig så jag vet inte varför dom har tagit test på alkohol markörer? Jag tog blodprov i samband med att jag sökte hjälp för depression. Så dom kanske ville testa mig för att se att jag inte ljög om mina alkoholvanor? Konstigt att dom inte testade mig för blodfett, men jag vet att jag i ett tidigare test hade för höga värden och dom fråga mig då om jag ville ha blodförtunnande men jag sa Nej. Vilken av värdena är det som visar D vitamin?
Beklagar att du har problem med måendet. Har själv ätit antidepressiva i många år men blev tyvärr sämre för varje år som gick. Men har på senare år fått mycket bättre resultat genom att förbättra kost och livsstil, mer sömn och mindre stress.
Jo dom gillar att testa för alkoholmarkörer utan att nämna det.
Blodfett eller kolesterol skulle jag inte vilja ta nån medicin mot heller, för även om de sk statinerna sänker kolesterolvärdena så gör dom ofta folk sjukare, precis som antidepressiva. Så det skulle jag inte sörja över om dom inte har kollat.
Kobalamin är D-vitaminvärdet. Metylkobalamin är den mest aktiva formen men vissa billigare preparat innehåller en form som heter cyankobalamin. Tror inte testet ser skillnad på de två formerna, så du kan väl dubbelkolla din vitaminburk så att du inte stoppar i dig den inaktiva formen.