Citat:
Ursprungligen postat av
Guest6373
Det här hände för ett par månader sen men det gnager fortfarande i mig, och jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det.
Jag var ute på klubb en kväll och träffade av en slump min bästa väns ex. Vi snackade, det blev några drinkar – och vi kysstes. Det var inte planerat, och jag var rätt dragen, men det hände. Hon och min vän gjorde slut för typ ett år sen, och vad jag vet har de ingen kontakt längre.
Dagen efter berättade jag det för honom. Jag ville vara ärlig direkt och inte gå runt och bära på det. Han svarade med att de var bra av mig att jag tog upp de där med honom men han blev såklart lite chockad och besviken, han skrev även att allt var okej. Men efter det tog han avstånd från mig. Svarade inte på mina sms eller hörde av sig på nästan två månader. Det sårade mig rätt mycket, för jag är verkligen inte en sån människa som hugger min bästa vän i ryggen. Det var ett misstag, absolut, men det var aldrig illamenat.
Nu har vi börjat ha lite kontakt igen, men det känns fortfarande spänt. Vi har inte riktigt pratat ut om det, och jag vet inte om han gått vidare eller bara låtsas att allt är okej.
Hon och jag har inte haft kontakt efter det. Det var bara den där kvällen.
Vad tycker ni? Borde jag ta upp det igen och försöka reda ut det, eller är det bättre att låta det va? Har jag förstört något som inte går att rädda?
Jag tycker inte att du gjort nåt fel. Du kysste din kompis ex som han inte varit tillsammans med på ett år. Det hade naturligtvis varit annorlunda om du gjort det medan de var ihop (då hade du varit en skitstövel) men det gjorde du ju inte. Dessutom
kysstes ni bara, du låg inte med henne. Jag tycker inte att du ska prata mera om den här kyssen med din kompis, det gör den bara större och viktigare än vad den var.