• 3
  • 4
2025-06-17, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Kan man inte förklara varför någonting är sant så finns det inte heller någon rationell anledning att anta att det är sant. Detta är ett logiskt faktum. Hur vet du ens själv att det du säger är sant om du inte kan förklara varför?

Jag kan lika gärna säga att det är en självklarhet som inte behöver förklaras att det är okej att ligga med sin kompis ex och familjemedlemmar. Att detta antingen är någonting man förstår eller inte, och att du uppenbarligen inte gör det.

Förstår du? Utan en förklaring så blir din ståndpunkt inte ett dugg mer legitim än den motsatta ståndpunkten.
Du behöver inte ödsla tid. Läser inte ens.
Glad att jag inte har "vänner" som dig.
Senast redigerad av tedshiro 2025-06-17 kl. 18:42.
Citera
2025-06-17, 22:27
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieGein
En av mina närmsta vänner låg med ett av mina ex. Fick höra det långt senare från honom när han tog upp det på fyllan. Han var rejält ångerfull. Första impulsen var givetvis att ta på sig offerkoftan och ifrågasätta vänskapen. Sen nyktrade jag till. Folk göra dumma saker, men jag tänkte att det inte skulle göra mig nåt gott att kasta borta en bra vänskap för en sån skitsak, som man ändå inte kommer att komma ihåg när man är äldre. Och när jag sa att vi drar ett sträck över det, ja då gjorde vi också det. Jag satt inte och ältade skiten som en jävla konflikträdd svensson. Din vän borde ta sig i kragen och gå vidare.

Exakt!

// CC
Citera
2025-07-10, 20:44
Medlem
Smashngrabsthlms avatar
Vem fan vill ha en polares rester, bottenskrapet och resterna efter en polare. 🥳
Citera
2025-07-11, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guest6373
Det här hände för ett par månader sen men det gnager fortfarande i mig, och jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det.

Jag var ute på klubb en kväll och träffade av en slump min bästa väns ex. Vi snackade, det blev några drinkar – och vi kysstes. Det var inte planerat, och jag var rätt dragen, men det hände. Hon och min vän gjorde slut för typ ett år sen, och vad jag vet har de ingen kontakt längre.

Dagen efter berättade jag det för honom. Jag ville vara ärlig direkt och inte gå runt och bära på det. Han svarade med att de var bra av mig att jag tog upp de där med honom men han blev såklart lite chockad och besviken, han skrev även att allt var okej. Men efter det tog han avstånd från mig. Svarade inte på mina sms eller hörde av sig på nästan två månader. Det sårade mig rätt mycket, för jag är verkligen inte en sån människa som hugger min bästa vän i ryggen. Det var ett misstag, absolut, men det var aldrig illamenat.

Nu har vi börjat ha lite kontakt igen, men det känns fortfarande spänt. Vi har inte riktigt pratat ut om det, och jag vet inte om han gått vidare eller bara låtsas att allt är okej.

Hon och jag har inte haft kontakt efter det. Det var bara den där kvällen.

Vad tycker ni? Borde jag ta upp det igen och försöka reda ut det, eller är det bättre att låta det va? Har jag förstört något som inte går att rädda?

Jag tycker inte att du gjort nåt fel. Du kysste din kompis ex som han inte varit tillsammans med på ett år. Det hade naturligtvis varit annorlunda om du gjort det medan de var ihop (då hade du varit en skitstövel) men det gjorde du ju inte. Dessutom kysstes ni bara, du låg inte med henne. Jag tycker inte att du ska prata mera om den här kyssen med din kompis, det gör den bara större och viktigare än vad den var.
Citera
2025-07-12, 15:41
Medlem
Tidvinds avatar
Du har egentligen inte gjort något fel. Men sånt här kan ta tid att komma över. Ge honom tid lite tid för sig själv, och släpa med honom till krogen och bjud på bärs när du får chansen. Fungerar det ändå inte så gå skilda vägar. Livet är piss ibland, men så är det.
Citera
2025-07-12, 16:19
Medlem
SnutteFia03s avatar
Han har uppenbarligen fortfarande känslor för henne på ett eller annat sätt, även om de avslutat förhållandet för ett år sedan och (vad du vet) inte har någon kontakt i övrigt, men det kan ju också vara en principsak för honom?

Vet du något om hur det tog slut mellan dem? Det kan ju påverka vilka känslor man har i förhållande till personen ifråga menar jag.

Jag tror det hade varit bra att försöka prata ut om det, men det kanske inte blir helt lätt då det verkar vara väldigt känsligt för honom. Eller så behöver han bara lite tid så kanske den spända stämningen försvinner. Huruvida det går att rädda beror på din vän och hans känslor.
Citera
2025-07-12, 16:21
Medlem
Testoguy666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guest6373
Det här hände för ett par månader sen men det gnager fortfarande i mig, och jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det.

Jag var ute på klubb en kväll och träffade av en slump min bästa väns ex. Vi snackade, det blev några drinkar – och vi kysstes. Det var inte planerat, och jag var rätt dragen, men det hände. Hon och min vän gjorde slut för typ ett år sen, och vad jag vet har de ingen kontakt längre.

Dagen efter berättade jag det för honom. Jag ville vara ärlig direkt och inte gå runt och bära på det. Han svarade med att de var bra av mig att jag tog upp de där med honom men han blev såklart lite chockad och besviken, han skrev även att allt var okej. Men efter det tog han avstånd från mig. Svarade inte på mina sms eller hörde av sig på nästan två månader. Det sårade mig rätt mycket, för jag är verkligen inte en sån människa som hugger min bästa vän i ryggen. Det var ett misstag, absolut, men det var aldrig illamenat.

Nu har vi börjat ha lite kontakt igen, men det känns fortfarande spänt. Vi har inte riktigt pratat ut om det, och jag vet inte om han gått vidare eller bara låtsas att allt är okej.

Hon och jag har inte haft kontakt efter det. Det var bara den där kvällen.

Vad tycker ni? Borde jag ta upp det igen och försöka reda ut det, eller är det bättre att låta det va? Har jag förstört något som inte går att rädda?

Du gjorde bort dig och kommer få leva med skuldkänslorna i hela ditt kommande liv..
Jag hade aldrig kunnat göra detta , det finns så kallade spärrar även hos oss människor.. Tragiskt, men gjort är gjort! hoppas du lär dig något av detta dramatik.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in