Flashback bygger pepparkakshus!
2025-06-17, 21:57
Medlem
Harry_s avatar
luktar så påhittad
Citera
2025-06-17, 22:00
Citat:
Ursprungligen postat av Whitk
Vidriga as

"Polisen har varit förtegen om händelsen. – Jag kan inte uttala mig om detta i nuläget. Det råder förundersökningssekretess, sa vakthavande befäl Sylvia Oldin i söndags. Polisen har än så länge inte gripit någon misstänkt gärningsman."

Polisen gömmer sig bakom förundersökningsekretess. Gå ut med signalement och tidpunkt, för att försöka få vittnesuppgifter.
Citera
2025-06-17, 22:14
Medlem
Inget signalement alltså.

Då är det som vanligt blattar det rör sig om. Är någon förvånad?
Citera
2025-06-17, 22:18
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Blattar!
Jag tror också vi kan vara rätt säkra på det. Att göra sånt i grupp är ganska utmärkande just för blattar.
Citera
2025-06-17, 22:23
Medlem
Att EN person kan vara så pass sjuk att han utför en spontan överfallsvåldtäkt, det är är tyvärr inget som förvånar.
Men att en sån person dessutom har två polare som är lika störda är ju helt sanslöst!

Det finns ingen svensk som gör så.
Citera
2025-06-17, 22:23
Medlem
Vet man var exakt det ska ha skett? Någon som kan skicka en karta eller liknande.
Citera
2025-06-17, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
luktar så påhittad

Ja man tror ju det är hämtat från en overklig film.
Men sånt här har ju tyvärr skett varje månad senaste 10 åren.

Aldrig något signalement. Och 90% går fria om de väl går så långt som till rättegång.
Citera
2025-06-17, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlhakansson
Vet man var exakt det ska ha skett? Någon som kan skicka en karta eller liknande.

Leta på ICA Brottbyhallen så ser du ett litet grönområde till höger om ICA. Där skedde det. Mellan ICA och vägen
Citera
2025-06-17, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ping123
Senast läste jag en artikel om 2 svenska män som är med I nordiska motståndsrörelsen. Som misshandlade en kvinna framför hennes 3 åriga dotter.

Kan lika gärna vara svenska rasister som våldtar tjejer med utländskt bakgrund. Bara för att jävlas och samtidigt som dem senaste åren fått mer luft av att SD tagit mer plats i riksdagen. Dessutom att dem har blivit matade med massa hat nyheter mot invandringen. Så nu är dom hetare än någonsin och nu är risken störst för att dem begår såna rasistiska dåd. Som svenska psykfallet som högg ihjäl somaliska kvinnan som var på väg hem från jobbet en natt. Eller som psykopaten i Örebro som hade ihjäl 10 personer i Örebro.

Den teorin kan du skippa då flickan är etnisk svensk
Citera
2025-06-17, 22:46
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Ovanligt tyst från polisen. Kanske har de redan koll på misstänkta, kanske namn eller reg nr. Finns fartkameror åt båda håll, kan de utnyttjas?

Vad polisen sysslar med är vad de kallar inre spaning vilket innebär att man begär masttömning av området och kartlägger alla mobiler som var i området just då. Beroende på hur många det finns så kan det ta lite tid. Sen kollar man upp intressanta personer och kanske dna-topsar dem.
Citera
2025-06-17, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tratthatt
Leta på ICA Brottbyhallen så ser du ett litet grönområde till höger om ICA. Där skedde det. Mellan ICA och vägen
Alltså åt återvinningen?
Citera
2025-06-17, 23:00
Medlem
Purpurhaegers avatar
Expressen skriver:
Under lördagskvällen ramlade en tonårsflicka med sin elsparkcykel i Vallentuna. När hon frågade tre förbipasserande män om hjälp ska de ha dragit in henne i ett skogsparti och våldtagit henne, enligt uppgifter till Aftonbladet. Polisen är förtegen om händelsen, men källor till tidningen uppger att de har startat en utredning gällande våldtäkt.

Ingen misstänkt har ännu gripits.
Jag vet att jag är en cynisk jävel men låter det inte rätt påhittat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in