2025-06-14, 18:03
Medlem
Stingfrees avatar
I mars 2025 släppte en övertandläkare på https://www.gu.se/nyheter/langvariga-inflammationer-vacker-fragor-om-vitt-snus (Göteborgs Universitet) en pressrelease om det vita snusets skadeverkningar på tandköttet och munslemhinnan och alla tidningar i Sverige + TV-kanaler tog upp nyheten med rubriken "Långvariga inflamationer väcker frågor om vitt snus".

I månadsskiftet maj/juni släpptes en presrelease från Catanias universitet om en lösning på ovanstående problem men svensk PK media verkar endast vilja prata om jämmer och elände med att snusa istället för att glädjas åt att snus och vitt snus hjälpt hundratusentals svenskar att sluta röka och att forskare nu publicerat en studie med svenska snusande tandläkare som publicerats i acta Odontologica Scandinavica och National Library of Medicine (PubMed) som hittat en lösning på munhälsoproblemen med snus och vitt snus. [url][https://www.coehar.org/new-technology-nicotine-pouch-design-may-reverse-gum-irritation-and-improve-oral-health//URL]
Citera
2025-06-14, 18:13
Det var samma grinande när e-cigg exploderade i popularitet för 10 år sedan, samma visa där att väldigt många tack vare e-cigg lyckades att sluta med tobak helt och hållet, jag är en av dem men började snusa när de chockhöjde skatten på det nikotin som används när vätskan görs, en dosa snus blev billigare i längden.

Gick över till vitt snus för 2 år sedan har sedan dess hållit mig ifrån traditionell tobak förutom nån fyllecigg här å där.

Det är givetvis propaganda för att skrämma folket så de går tillbaka till tobak så staten får sina skattepengar från Swedish Match.
Citera
2025-06-14, 19:10
Medlem
jonte500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKonstig
Det var samma grinande när e-cigg exploderade i popularitet för 10 år sedan, samma visa där att väldigt många tack vare e-cigg lyckades att sluta med tobak helt och hållet, jag är en av dem men började snusa när de chockhöjde skatten på det nikotin som används när vätskan görs, en dosa snus blev billigare i längden.

Gick över till vitt snus för 2 år sedan har sedan dess hållit mig ifrån traditionell tobak förutom nån fyllecigg här å där.

Det är givetvis propaganda för att skrämma folket så de går tillbaka till tobak så staten får sina skattepengar från Swedish Match.

Förmodligen och förhoppningsvis! Jag hade hemskt gärna snusat vanligt brunt snus, men det missfärgar ju tänderna, och ganska extremt temporärt!
Citera
2025-06-14, 19:25
Medlem
Dom där niccopåsarna som innehåller växtfibrer och annat skit innehåller höga doser av både Nikotin och socker.

Dessutom är PH väldigt högt jämförelsevis med vanligt snus, och påsarna alldeles för torra, detta skadar slemhinnorna.
Senast redigerad av peckapecan 2025-06-14 kl. 19:29.
Citera
2025-06-14, 23:20
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Dom där niccopåsarna som innehåller växtfibrer och annat skit innehåller höga doser av både Nikotin och socker.

Dessutom är PH väldigt högt jämförelsevis med vanligt snus, och påsarna alldeles för torra, detta skadar slemhinnorna.

Så i valet och kvalet är vanligt snus bättre än all white och det i sin tur mycket bättre än cigaretter?
Citera
2025-06-14, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bunjacken
Så i valet och kvalet är vanligt snus bättre än all white och det i sin tur mycket bättre än cigaretter?
Så blir det...
Citera
2025-06-15, 11:24
Medlem
Dexters avatar
Jag köpte en stock Loop och det frätte upp tandköttet något hemskt. Slutade efter tre dosor. Gick tillbaka till Zyn och det fräter inte alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in