• 8
  • 9
2025-06-15, 13:07
Medlem
Om man inte kan förstå grundläggande sociala beteenden så är det nog lämpligt att man får ett vite så man ändrar sig i framtiden. Vem vet var han har haft sina händer? Om han kan gräva med händerna i godisbehållaren så kan han teoretiskt ha pissat och skitit utan att ha tvättat händerna. Det är den här typen av incidenter som gör att man väljer inslagna godispåsar trots att hektopriset är dyrare. För att inte tala om alla barn som har petat sig i näsan och gräver i de nedersta lådorna.
Citera
2025-06-15, 13:22
Medlem
Ratads avatar
Kommer gubbjäveln lära sig att hålla kleptotassarna i schack?

Antagligen inte - han kommer känna sig kränkt livet ut.
Citera
2025-06-15, 19:42
Medlem
Fy fan, efter att läst tråden är glad att jag aldrig har köpt lösgodis.
Många förstår inte detta med hygien.
Kommer ihåg för massa år sen när vinterkräksjukan härjade Folkhälsomyndigheten uppmanade folk att tvätta händerna några gånger om dagen även om det kanske kändes överdrivet.
Drabbades sen själv av vinterkräksjukan, var helt utslagen i tre dagar och spydde som en gris.
Sen dess har jag blivit nojig och tvättar händer varje dag minst tio gånger om dagen.
Och inte endast pga vinterkräksjukan utan alla elaka bakterier som snurrar i luften och överförs via luften eller kontakt.
Ja, har bakteriefobi.
Citera
2025-06-16, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tommycombat18
Alltså,fatta hur många gånger man kliar sig i näsan,nyser och har händerna framför munnen när man nyser. Sedan bakar man en pizza,visserligen dör nog bakterier i ugnen men fan jag ska sluta att äta pizza,är man ovän med de så kan de säkert spotta på pizzan 🤢🤮

Ja så tänker faktiskt jag oxå. Tror ärligt inte att alla är noga m hygienen varken på pizzerior el andra mindre nogräknade ställen
Citera
2025-06-16, 13:18
Medlem
Köper aldrig lösgodis pga sådant beteende. Vuxna som kletar omkring med smutsiga skedar, ungar som har skedarna i munnen och sedan gräver runt, mm.

Finns det ingen Stämningsansökan på det här?
Citera
2025-06-16, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Helt rätt givetvis, men om folk bara visste om "hygienen" kring plockgodiset skulle ingen köpa det.

Några typiska händelser från när jag sommarjobbade i matbutik:

-Småungar tar upp godis och kladdar med/smakar på och lägger sen tillbaks
-Hundar petar upp luckan och sticker ned nosen och slickar i trågen (var hundnosar och hundtungor annars gillar att vara vet ju alla)
-Folk nyser och hostar när de plockar godis
-Pundare/uteliggare/tiggare gräver med händerna i trågen och tar sig smakprover

Om ni ändå köper plockgodis - köp bara sånt invirat i papper/plast!
Fast hundar borde väl vara väldigt ovanligt i matbutiker?
Vilken sunkbutik arbetade du i som släppte in hundar.
Citera
2025-06-16, 22:10
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Fast hundar borde väl vara väldigt ovanligt i matbutiker?
Vilken sunkbutik arbetade du i som släppte in hundar.

Hundar är som du säger givetvis portförbjudna i matbutiker, ändå finns det folk som tar med lilla Fido i butiken. Jag jobbade i en liten butik där plockgodiset låg i ingångskorridoren s.a.s.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in