2025-06-14, 12:06
Medlem
Bartman777s avatar
Jag älskar appen Shazam, den har hjälpt mig flera gånger att hitta titel och artist på låtar som haft fel namn osv.
Men ibland går även Shazam bet, och det är ofta när jag spelar upp någon mer obskyr, underground-låt eller liknande. Något som inte är lika kommersiellt.

Jag undrar om ni vet någon app som påminner om Shazam, fast är mer anpassad för lite mer "okänd" och obskyr musik.
Jag har letat lite, men jag hittar ingen information om någon app som skulle vara speciellt bra för just det ändamålet.

Jag har nämligen väldigt många gamla ljudfiler på datorn som jag inte har de riktiga låtnamnen på. Det kan säkert vara inofficiella releaser, demos och liknande däribland också. Och där räcker inte alltid Shazam till.

Har ni något tips på någon app som fungerar precis som Shazam, men är mer anpassad för dessa inte lika kommersiella låtar?
Citera
2025-06-14, 12:23
Medlem
GormDenGamles avatar
Prova ”SoundHound”.
Citera
2025-06-14, 15:33
Medlem
Mommysnewtitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Prova ”SoundHound”.

Soundhound har blivit totalt värdelös, hittar inte ens superkända låtar längre.
Dock efter sista uppdateringen har den blivit oerhört lite bättre.

För något år sen så hittade Soundhound ALLT.
Citera
2025-06-14, 15:34
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mommysnewtits
Soundhound har blivit totalt värdelös, hittar inte ens superkända låtar längre.
Dock efter sista uppdateringen har den blivit oerhört lite bättre.

För något år sen så hittade Soundhound ALLT.

Okej. Det är se enda två jag vet (och har). Shazam har även den blivit dålig.
Citera
2025-06-14, 15:35
Medlem
Mommysnewtitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Okej. Det är se enda två jag vet (och har). Shazam har även den blivit dålig.

Ja, jag har länge letat en ny app som kan hitta musik.
Citera
2025-06-14, 15:42
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jag älskar appen Shazam, den har hjälpt mig flera gånger att hitta titel och artist på låtar som haft fel namn osv.
Men ibland går även Shazam bet, och det är ofta när jag spelar upp någon mer obskyr, underground-låt eller liknande. Något som inte är lika kommersiellt.

Jag undrar om ni vet någon app som påminner om Shazam, fast är mer anpassad för lite mer "okänd" och obskyr musik.
Jag har letat lite, men jag hittar ingen information om någon app som skulle vara speciellt bra för just det ändamålet.

Jag har nämligen väldigt många gamla ljudfiler på datorn som jag inte har de riktiga låtnamnen på. Det kan säkert vara inofficiella releaser, demos och liknande däribland också. Och där räcker inte alltid Shazam till.

Har ni något tips på någon app som fungerar precis som Shazam, men är mer anpassad för dessa inte lika kommersiella låtar?
Google-appen har en ljudsökfunktion som fungerar oväntat bra även på konstiga obskyra låtar. Hittar uppladdningar på Youtube, etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in