2006-08-30, 22:33
Medlem
Tjena. Hur länge sitter e i levern om man ska käka de, och sen ta leverprov???
Kan man käka de och de försvinner på nån vecka eller ?
Citera
2006-08-30, 22:51
Medlem
mesmerizes avatar
okay, jag hade fel
Citera
2006-08-30, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mesmerize
Snälla för helvete, om du är så jävla pantad eller torsk att du käkar e trots att du regelbundet går och pissar så kan du väl åtminstone göra hela forumet en jävla tjänst och söka FÖRST innan du skriver en helt ny tråd. Det finns antagligen över 20 trådar om exakt det här. Förövrigt står det även i FAQ:en.

Nough said

Nu går han ju dock INTE på pissprov. Han undrade ju om leverprov och när man gör ett leverprov tar man väl o skrapar på levern eller nåt så man får med lite celler från den och kollar på dom vad man stoppat i sig?

Dock borde tråden ligga i "Drogakuten". Gissar att nån moderator snart flyttar den.
Citera
2006-08-30, 23:44
Medlem
ingen fara

Tro mig, med många läkare i bekantskapskretsen kan jag svara på detta. Vid ett leverprov tittar man ENBART efter förändringar som påvisar alkoholmissbruk, inga andra droger. Du kan vara helt lugn, MDMA påvisas via urinprov, INTE leverprov
Citera
2006-08-30, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mesmerize
Snälla för helvete, om du är så jävla pantad eller torsk att du käkar e trots att du regelbundet går och pissar så kan du väl åtminstone göra hela forumet en jävla tjänst och söka FÖRST innan du skriver en helt ny tråd. Det finns antagligen över 20 trådar om exakt det här. Förövrigt står det även i FAQ:en.

Nough said

Intressant, men de som är mer intressant är att det inte är jag som ska käka dom de är en polare till mig.

Och han går inte och pissar regelbundet, han ska börja ta leverprov de är väl en helt annan sak??
Citera
2006-08-31, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oxyforlife
Tro mig, med många läkare i bekantskapskretsen kan jag svara på detta. Vid ett leverprov tittar man ENBART efter förändringar som påvisar alkoholmissbruk, inga andra droger. Du kan vara helt lugn, MDMA påvisas via urinprov, INTE leverprov

Ok. men till han sa dom, att dom skulle kolla efter e okså och alla andra droger när han ska göra provet.. säger dom bara så eller fungerar det så ?? någon som vet ?
Citera
2006-08-31, 23:03
Medlem
min gissning är att han kommer att få göra ett urinprov också. Jag upprepar, man kan inte upptäcka bruk av MDMA via ett leverprov. MDMA bryts ner av enzymet CYP2D6, ett enzym som brytet ner väldiga mängder av olika substanser, bla många vanliga mediciner. Vid ett leverprov kontrollerar man inte förekomsten av droger i levern utan avvikelser i diverse levervärden.
Citera
2006-08-31, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oxyforlife
min gissning är att han kommer att få göra ett urinprov också. Jag upprepar, man kan inte upptäcka bruk av MDMA via ett leverprov. MDMA bryts ner av enzymet CYP2D6, ett enzym som brytet ner väldiga mängder av olika substanser, bla många vanliga mediciner. Vid ett leverprov kontrollerar man inte förekomsten av droger i levern utan avvikelser i diverse levervärden.

Okej.. hur länge sitter e i urinprovet då ??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in