Citat:
Ursprungligen postat av
One2Many
Nej, det handlar inte om miljö, det handlar om vad sektmänniskorna i MP kallar för "bilism" dvs att köra bil är en ideologi snarare än ett fortskaffningsmedel och en nödvändighet gör att samhället ska kunna fungera.
Det ska inte byggas kringfartsleder eftersom det uppmuntrar till "bilism", det ska heller inte tillåtas trafik igenom stan trots att det är enda alternativet utan kringfartsleder, bilar som ändå kör igenom stan ska bestraffas med trängselskatt, parkeringsplatser ska tas bort eftersom folk inte ska kunna parkera sin bil någonstans om de åker in till city, och priset på drivmedel ska höjas och straffbeskattas så folk ruineras vid pumpen.
Allt handlar om att bekämpa den förhatliga "bilismen". Häst och vagn-partiet är inte ett öknamn: det är en sanning.
Terrorklassa MP och spärra in deras väljare.
Klart att miljön bara är ett slagträ. Det är ganska utstuderat att man vill sänka vissa människors livskvalité för att man själv har ångest och jävligt dålig livskvalité.
Ofta används argumentet med bilen som nyttofordon. Fine, för du kan ju inte åka tunnelbana med gipsskivor och målarfärg.
Men bilen är också en frihetssymbol. Nej, man kanske inte behöver bil i sitt vardagliga pussel, men man har bil för att kunna köra ut på landet, eller ge sig ut i Europa för att utforska nya platser.
Just detta lovar jag dig kommer att sticka i ögonen på någon som är slav under busstidtabeller och tågets avgångar.
I början av mitt förhållande med tjejen tog jag henne på en Europatur med min dåvarande bil, en Opel Tigra och vi körde nercabbat. Tjejen kom hem full av intryck och berättade glatt för sina tjejkompisar om allt hon sett och upplevt.
I tjejgänget satt där en körkortslös brud utan kille. Du kan ju bara gissa hur triggad hon blev av den så kallade orättvisan hon upplevde (som ju var självförvållad). Min tjej skulle akta sig för jag var en "störig snubbe som utnyttjade tjejer". Samma brud skaffade sig senare en importturk som övervakade henne och hade åsikter om hennes umgänge.
Logik? Nej, det saknades sådan!
Samma mekanismer hittar du storskaligt hos miljötalibanerna.