2025-06-13, 08:59
Medlem
Japp nu har vi ännu ett fall där de fyllekåta haft sex !

Det som verkar skilja män från kvinnor är att männen drar ett sträck över vad som hänt medans kvinnorna ångrar sig så bittert när alkoholen lämnat hjärnan att de vill kalla det våldtäkt.

Det förekommer fall där det är en regelrätt våldtäkt men i de flesta fallen så har båda samlagsdeltagarna startat sin stund med gemensamt intresse för att just ha sex.

Kanske är det så enkelt att de får en rejäl omgång stryk av sin man om han får reda på vad som hänt.
Citera
2025-06-13, 09:30
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radyr
Och som vanligt skylls på kvinnan och mannen ska helt frias från ansvar... Att han gjort ett medvetet val att dels erbjuda sig att ta hand om henne och sedan ta henne till sitt rum samt också gjort valet att ha sex med en person som är i ett tillstånd där hon inte kan ta vara på sig själv det ska han enligt Flashback incels förstås inte ha något ansvar för.... Kuken måste få sitt!

Den som begår brott mot en annan ska stå till svars inte den som blir utsatt! Att hon druckit gör inte hans val okej.

Har du läst fallet med den 49 åriga kvinnan i Flen som friades? Väldigt konstigt att hon friades men känslan är att det var just för att hon är kvinna.
Citera
2025-06-13, 09:35
Medlem
halaltarzans avatar

Om det är som du säger så inbillar jag mig att hon även kommer få stryk för att hon krökade ner sig och gjorde sig till ett så att säga lätt offer.
Citera
2025-06-13, 09:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PetterHansson
Bra förebild för vården, att vara berusad så man föremål för LOB.
Var det våldtäkt eller oaktsamhet eller kanske att hon faktiskt var med på det och sedan ångrat sig vilket kanske går under oaktsamhet?

Förmodligen fick hon GHB eller något receptbelagt som inte kan spåras i drinken
Citera
2025-06-13, 09:46
Medlem
Snusfris avatar
Hoppas transportstyrelsen informeras och att hans körkort ryker.
Citera
2025-06-13, 09:53
Medlem
Lofns avatar
Oavsett om det var sex under fysiskt tvång eller inte så är det jävligt olämpligt att ha sex med en kollega som är så full att hon inte klarar ta sig själv till sitt rum utan hjälp.

Men om hon inte minns händelseförloppet blir det snårigt juridiskt kan jag tänka mig. Lagen säger väl att man inte får ha sex med någon redlös. Men han kan kanske hävda att han själv var rejält full och hon var starkt drivande i att de hade sex. Då blir det svårt att reda ut detta antar jag.

Sedan kan man tycka att man som vuxen individ inte ska bli så full men det är en annan diskussion.
Citera
2025-06-13, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Förmodligen fick hon GHB eller något receptbelagt som inte kan spåras i drinken
Tror också att hon blev…… tänker att läkare kan nog komma åt liknande saker och lägga i en drink mm.
Citera
2025-06-13, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snusfri
Hoppas transportstyrelsen informeras och att hans körkort ryker.
Tansportsyrelsen och körkort??? Menar du inte IVO och legitimationen då han är läkare.
Citera
2025-06-13, 09:59
Medlem
Snusfris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannita
Tansportsyrelsen och körkort??? Menar du inte IVO och legitimationen då han är läkare.

Det utgår jag ifrån att legitimationen ryker.
Citera
2025-06-13, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElexirPharma
Hon är läkare och förmodligen över 25 år. Med den expertisen (livserfarenhet + ålder) bör man inte fyllna till så i allmänna rum med tanke på riskerna.

Och nej, läkare är inga änglar. Vet detta eftersom jag haft MYCKET kontakt med läkare både privat och professionellt. De är smarta som fan men inte moraliska.

”Smarta som fan”. Det var verkligen en generalisering. Jag har träffat många läkare som inte varit smarta som fan kan jag säga. Borde inte de flesta veta att det är dåligt med mycket alkohol? Borde inte psykologer veta det, biomedicinska analytiker eller vem som helst? Snacka om att sätta läkare på piedestal. Surprise, de är precis som oss andra.
Citera
2025-06-13, 10:12
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radyr
Och som vanligt skylls på kvinnan och mannen ska helt frias från ansvar... Att han gjort ett medvetet val att dels erbjuda sig att ta hand om henne och sedan ta henne till sitt rum samt också gjort valet att ha sex med en person som är i ett tillstånd där hon inte kan ta vara på sig själv det ska han enligt Flashback incels förstås inte ha något ansvar för.... Kuken måste få sitt!

Den som begår brott mot en annan ska stå till svars inte den som blir utsatt! Att hon druckit gör inte hans val okej.

Jag tror idén är att man har ett stort egenansvar för sina handlingar, att man sätter på sig könsneutrala glasögon och att man likställer att ha sex med andra handlingar

Om man sätter sig i en bil och kör full eller om man hugger kniven i någon när man är full är det en klen ursäkt att man druckit så mycket att man inte kommer ihåg det dagen efter. Man har fortfarande utfört handlingen.

Egentligen är märkliga väl att samma sak inte gäller vid sex utan att det blir någon annans fel om man har sex när man är full.

Då talar vi förstås inte om de fall någon är utslagen och på det sättet oförmögen att ta beslut. Utan om människor som är mycket berusade och tar dumma beslut.

Således bygger nog synen på ansvar här på en stark misstro mot berättelsen att målsäganden är så borta som det påstås. Många har varit fulla själva och sett andra fulla som gjort dumma grejor, definitivt medvetet på något plan och möjligt att undvika och som sedan lägligt nog ”inte minns något” för att undvika ansvar.

Därför finns det nog med rätta en generell skepsis mot resonemang om att någon är för full för att ansvara för sina handlingar. Men detta är förstås sagt utan de nödvändiga fakta att bedöma det här fallet separat.
Citera
2025-06-13, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PinkPop
Under konferensen i skärgården uppges kvinnan ha blivit så berusad att hon inte kunde ta hand om sig själv. En läkare i sällskapet åtog sig att följa kvinnan till hennes rum. Istället tog han med sig kvinnan till sitt eget rum – där han våldtog henne. Nu döms han, mot sitt nekande, till tre års fängelse.

” Vårdmottagningen i Göteborgsområdet hade konferens på ett hotell på Västkusten. Dagen avslutades med mingel och middag. Det serverades alkohol. Kollegorna drack – och blev berusade.”

https://www.gp.se/krim/lakare-valdto...1-33d2b3b7de23

Någon som vet mer om detta?
Av rubriken att döma så skedde detta igår alltså ?? Och han har redan fått 3 års fängelse!! Det var snabbt jobbat av tingsrätten må jag säga!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in