• 5
  • 6
2025-06-29, 00:22
Medlem
Kroulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Det är för att hitta andra försöket inte göra reklam för en dålig bok. Sug en fet kuk och sluta skriva skräp ingen vill läsa.

Jag förstår inte riktigt. Vore toppen om du testar att skriva igen. Svara gärna med enkel svenska, så att en 14-åring förstår...

Bonustips:

Om du är en tönt, som (mot förmodan) önskar få i säng heta partybrudar, rekommenderar jag "The Game":

https://www.fokus.se/kultur/hata-int...-fyller-20-ar/

Citat:
”Hata inte spelet – hata evolutionen” – raggningsbibeln The Game fyller 20 år
Citat:
The Game har fått ett rykte om sig som en manual för hur man förför kvinnor med tvivelaktiga grepp, som ”neggning” (en förolämpning förklädd till komplimang). Men det är framför allt ett reportage, en välskriven, underhållande och stundtals rörande historia om en man som går från tönt till kvinnokarl, för att slutligen hitta sig själv någonstans mitt emellan. I slutet av boken har han en flickvän som hans tidigare jag aldrig ens hade vågat prata med.
Citat:
I The Game återberättas en gammal fabel: En skorpion bad en groda om att få skjuts över en flod. Kommer du inte att sticka mig då? sade grodan. Nej då, svarade skorpionen – om jag sticker dig kommer vi ju båda att drunkna. Så grodan lät skorpionen sätta sig på hans rygg och började simma. Halvvägs över floden stack skorpionen grodan, och båda var därmed dödsdömda. Varför gjorde du så? frågade grodan, och skorpionen svarade: För att det ligger i min natur.
Citat:
En tolkning är att vi är dömda att följa vår natur, hur mycket vi än kämpar emot. Och så är det väl också på dejtingfronten; en kvinna kan säga att hon vill ha en nice guy, men väljer ändå att gå hem med en bad boy. Varför? Kvinnan svarar: För att det ligger i min natur.
Citat:
Och varför, kanske någon undrar, skulle en sexuellt frustrerad ung man komma på tanken att lära sig sluga knep för att få kvinnor i säng – ju fler desto bättre? Hans svar: För att det ligger i min natur.

Boken innehåller all nödvändig allmänbildning. Men du behöver givetvis byta ut Britney Spears och Paris Hilton mot Sabrina Carpenter och Bianca Ingrosso etc...
Citera
2025-07-14, 20:27
Medlem
LordLancasters avatar
Nu har vi faktiskt varit på den där dejten.

Hon är ju barnboksförfattare, och vi hade dejten på en liten uteservering här på byn. Jag rullade upp i min nya mopedbil som jag stylat för några tusenlappar. Det var lite svårt att läsa av hennes reaktion men hon såg lite fnittrig ut, så det är väl ett bra tecken.

Och så småpratade vi och hon sa att jag var precis som hon hade föreställt sig. Hon gav mig komplimanger. Hon tyckte att jag var ”originell”, ”speciell” och ”unik”. Och så fort jag sa något som hon tyckte var ”inspirerande” skrev hon ned mina repliker i ett litet anteckningsblock.

Sedan frågade hon plötsligt om hon fick rita av mig. Det går väl bra sa jag. Hon gjorde mig till någon slags tecknad figur som påminde lite om Pettsson. Vad nu det ska vara bra för.

Sedan när det var dags att betala för maten erbjöd hon sig att ta notan. ”Jag drar av det på deklarationen sen”, sa hon. Vad nu det ska betyda.

Nu vill hon träffa mig en gång i veckan efter något slags fast schema. Men hon vill inte ha någon kontakt däremellan. Det var ju både bra och dåligt, kan man tycka.

Snälla kan ni hjälpe mig läsa av den här situationen? Tror ni att det här kommer leda någon vart? Vad är hon ute efter?
Citera
2025-07-14, 20:43
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
Nu har vi faktiskt varit på den där dejten.

Hon är ju barnboksförfattare, och vi hade dejten på en liten uteservering här på byn. Jag rullade upp i min nya mopedbil som jag stylat för några tusenlappar. Det var lite svårt att läsa av hennes reaktion men hon såg lite fnittrig ut, så det är väl ett bra tecken.

Och så småpratade vi och hon sa att jag var precis som hon hade föreställt sig. Hon gav mig komplimanger. Hon tyckte att jag var ”originell”, ”speciell” och ”unik”. Och så fort jag sa något som hon tyckte var ”inspirerande” skrev hon ned mina repliker i ett litet anteckningsblock.

Sedan frågade hon plötsligt om hon fick rita av mig. Det går väl bra sa jag. Hon gjorde mig till någon slags tecknad figur som påminde lite om Pettsson. Vad nu det ska vara bra för.

Sedan när det var dags att betala för maten erbjöd hon sig att ta notan. ”Jag drar av det på deklarationen sen”, sa hon. Vad nu det ska betyda.

Nu vill hon träffa mig en gång i veckan efter något slags fast schema. Men hon vill inte ha någon kontakt däremellan. Det var ju både bra och dåligt, kan man tycka.

Snälla kan ni hjälpe mig läsa av den här situationen? Tror ni att det här kommer leda någon vart? Vad är hon ute efter?

Låter ju som att hon bara vill ha inspiration då. Du är ett projekt. Tycker inte du ska finna dig i att vara ett djur på zoo i hennes ögon. Gå vidare.

Men det låter nästan uppdiktat, men konstigare saker har ju hänt.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in