2026-03-22, 16:18
Medlem
Enterprises avatar
Jävlar vad långt inne segern satt för Bajen.
Stor eloge till Sirius för en grym match.
Citera
2026-03-22, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebe11
Om Bajen vinner idag hoppas jag på hemmaplan mot Mjällby i finalen. Lite revansch att hämta från förra året i Allsvenskan.

Mjällby Hammarby på Strandvallen riktigt gräs och ett bevis för att lottningen gått rätt till.
Hammarby har alldeles för mycket "tur" i lottningen. Dessutom hoppas jag såklart att Mjällby vinner nu när vi blir avrättade-
Citera
2026-03-22, 19:53
Medlem
Julinhos avatar
Helvete vad Sirius var bra. Vi kom undan med blotta förskräckelsen idag. Hatten av för plugghästarna.
Citera
2026-03-22, 20:00
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnirfengnorfen
Mjällby Hammarby på Strandvallen riktigt gräs och ett bevis för att lottningen gått rätt till.
Hammarby har alldeles för mycket "tur" i lottningen. Dessutom hoppas jag såklart att Mjällby vinner nu när vi blir avrättade-

Det kommer stå ”Tele3” på båda bollarna imorgon när det ska lottas.
Citera
2026-03-22, 20:29
Medlem
Kan någon förklara hur det funkar med Europa League kvalet om Mjällby vinner? Får Hammarby kvala till Europa League trots förlust i finalen eller är det conference som gäller ändå från allsvenskan? Känns ju konstigt om Europa League brinner inne...
Citera
2026-03-22, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Kan någon förklara hur det funkar med Europa League kvalet om Mjällby vinner? Får Hammarby kvala till Europa League trots förlust i finalen eller är det conference som gäller ändå från allsvenskan? Känns ju konstigt om Europa League brinner inne...
Bajen är klart för EL-kval.
Citera
2026-03-22, 21:04
Medlem
Valvantos avatar
Vänj er.
Citera
2026-03-22, 21:18
Medlem
erikp121s avatar
Tror på gulsvart seger i finalen. 20% om MAIF får hemma och 50% om Beitar Johanneshov får hemma.

Kul med kvalspel till kontinentala andradivisionen, något som slog mig vid 2-0 läge MAIF att "just fan, så är det ju", hehe.

Försäsongen är snart över och idag var första gången jag såg seniorfotboll i år (på televisionsapparaten). Inte imponerad av något jag såg, varken Bajen, Sirius, MAIF eller GAIS. Bajen bäst på straffar dock, FM24-legendaren och landslagsmannen Strouds "pärla" inkluderad. Sirius inbytte målvakt går väl rätt på nästan allt, men tillräckligt bra slagna antingen med kraft eller med precision (fjutt som är placerad ala Johansson) medan Sirius mest fjuttade och Hahn tar det han ska.

Man såg frustrationen på Siriusläktaren när deras kapten väljer fel sida och menade på att Sirius borde anfalla mot tillresta "Haradrim chazarim" i sista förlängningskvarten. Hehe, det här med att börja med boll är ett jävla otyg - Välj sida, rätt sida. Åh Hammarby attack!

Pimp-la vin, studentsvin.
Citera
2026-03-22, 22:11
Medlem
50-Cents avatar
Kalle har mycket kvar att jobba med.
Såg inte bra ut emellanåt.
Sirius gör det bra förstås men vi är inte uppe i nivå,
Cred också till bra uppslutning.

Men vi vinner
Är det vinnarkultur månne på G?
Citera
2026-03-22, 22:32
Medlem
Jag håller med Aksum och Tom Pettersson: cupfinalen ska spelas på neutral plan och på gräs. Jag vill även lägga till att den ska spelas på en plan med UEFA-mått och inte på en trång plan som Strandvallen. Eleda är en bra arena för oss om vi vinner lotten och Nationalarenan om våra motståndare gör det.

Nu tror jag inte att Hammarby vill byta från Tele2 om man vinner lottdragningen men kanske skulle vi av ekonomiska skäl gå med på att spela på Eleda.
Citera
2026-03-23, 00:00
Medlem
Kändes som vi övertänkte straffläggningen. Diawara har absolut tagit straffar, bland annat den enda vi släppt till under denna försäsongen, men det måste ändå vägas mot att vi valt att satsa på Celic (med rätta) inför den här säsongen och han gjort hela cupen. Halvmesyr att byta när det väl ska avgöras. Även att byta ut Bjerkebo var mycket tveksamt. Kändes förutbestämt och fel i båda fallen.

Nu hade det nog inte spelat roll, Bajen hade uppenbart bättre straffskyttar, eller framförallt hade vi inga särskilt bra att skicka fram själva. Ren tombola-varning på det vi skickade fram.

Spelet över 120 minuter var mer positivt än negativt i alla fall. Vi hade chansen att vinna före straffar och tog den inte.
Citera
2026-03-23, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Kändes som vi övertänkte straffläggningen. Diawara har absolut tagit straffar, bland annat den enda vi släppt till under denna försäsongen, men det måste ändå vägas mot att vi valt att satsa på Celic (med rätta) inför den här säsongen och han gjort hela cupen. Halvmesyr att byta när det väl ska avgöras. Även att byta ut Bjerkebo var mycket tveksamt. Kändes förutbestämt och fel i båda fallen.

Nu hade det nog inte spelat roll, Bajen hade uppenbart bättre straffskyttar, eller framförallt hade vi inga särskilt bra att skicka fram själva. Ren tombola-varning på det vi skickade fram.

Spelet över 120 minuter var mer positivt än negativt i alla fall. Vi hade chansen att vinna före straffar och tog den inte.
Ni var väldigt bra. Nu led vi av sjukdom i truppen vilket verkar ha påverkat mycket för vi var hiskeligt usla framför allt första 45.

Men styrkebesked att göra två mediokra insatser och ändå gå till final. Neutral plan i finalen borde vara en självklarhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in