2006-08-30, 20:40
Medlem
HellFists avatar
Har några frågor som jag sökt lite på nätet om, men jag är en %&/#"!"#¤! på att söka så jag hoppas på kunniga FB:are.

Detta sker alltså efter min död...
Jag är organdonator så länge dom inte tar min penis.
Ska bli kremerad när dom tagit vad dom vill ha, men jag kom på att om jag säljer min kropp efter döden för lite pengar (som resulterar i öl, cigg och knark som påskyndar processen) så hade ju det varit bättre än att bara brinna upp.

VAR kan man sälja sin kropp till vetenskapen? (typ nåt läkaruniversitet eller dyl.)
HUR mycket får man betalt för det?
NÄR får man betalt för det?

Måste man vara helnykterist, kristen och scout för att dom ska ta emot en eller finns det inga krav?
Citera
2006-08-30, 21:54
Medlem
Blå Rutas avatar
Tror inte det går att sälja, bara skänka.
Annars skulle ju alla sälja det, men på sin dödsbädd (efter att ha slösat upp pengarna) ångra sig. Då skulle det ju inte vara etiskt att använda kroppen ändå. Sälj (eller hyr ut) ditt arsle på centralen istället, då får du behålla det, dock i lite mer använt skick.
Citera
2006-08-30, 22:09
Medlem
will plays avatar
ska lätt sälja penis om det går. tanken att sluggern skulle kunna fortsätta kriga även efter min död skulle kännas bra.
Citera
2006-08-30, 22:56
Medlem
polyesterpams avatar
OT som satan men vad ska du med ballen till efter doden?
Citera
2006-08-30, 23:40
Medlem
Man kan numera INTE sälja sin kropp (med vissa undantag, se under eskortservice & prostitution ).
Man donerar kroppen.
Surt sa räven...
Citera
2006-08-31, 08:24
Medlem
HellFists avatar
Aj fan det va synd. Vet att det har gått, dock inte säker på att det var i Sverige (han som sa det kom från danmark men bodde här).

Penisen är det jag kommer bli ihågkommer för, knappast att jag ger bort den så nåt kräk ska kunna tillfredställa som jag gjort...
Citera
2006-08-31, 10:41
Medlem
Man kunde det in på sjuttiotalet har jag för mig.
Citera
2006-08-31, 12:35
Bannlyst
Varför inte sälja sin kropp till vetenskapen medan den fortfarande lever? Jag tänker på läkemedelsprövningar. Käka ett nytt preparat och lämna lite blodprover. Kan ge ett par tusen per gång, ibland ännu mer.
Citera
2006-08-31, 19:24
Medlem
Först och främst så är det inte etiskt försvarbart, då det oftast var de mindre belamrade som sålde kroppen bara för att få lite stålar till i värsta fall T-doja.
Samt så är det en gåva till mänskligheten, att få ta del av din kropp för att utbilda doktorer samt att öva nya kirurgiska ingrepp på mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in