2025-08-13, 11:40
Medlem
jips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serblovinhimself
Det fina med Idenex att dem kör reship på alla paket. Hade själv ett paket som inte dök upp för ett tag sedan, återkopplade och fick ett nytt skickat till mig, med spårbar leverans utan att jag bett om det.

Nu handlar jag bara genom deras Escrow tjänst där de får pengarna när kunden fått produkten. Förövrigt är Idenex den enda säljaren i hela Sverige som erbjuder Escrow just nu.

Idenex måste vara pionjärer i affärsstrategin ge kunden minimalt och ta betalt som om det vore guld. Marginalerna är på en nivå där knarkhandeln nog framstår som småskalig hobbyverksamhet. Jag gjorde en snabbkoll hos tre kinesiska leverantörer och fick pris för tio vialer 5 mg tirzepatid inklusive frakt för samma som Idenex tar för en vial tirzepatid.

Det är säkert jätteenkelt att erbjuda reship när man tar såna priser för så lite produkt. Och visst kommer säkert argumentet om tillverkat i Sverige men att importera råvaran och röra runt lite här hemma är väl snarare förpackat i Sverige. High tech labb låter bättre på reklamen än ett köksbord med våg och burkar.

Jag vill ändå ge en plus i kanten på en välgjord hemsida som ger ett bra intryck mot många andra.
Citera
2025-08-13, 16:25
Medlem
Flyer6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serblovinhimself
Det fina med Idenex att dem kör reship på alla paket. Hade själv ett paket som inte dök upp för ett tag sedan, återkopplade och fick ett nytt skickat till mig, med spårbar leverans utan att jag bett om det.

Nu handlar jag bara genom deras Escrow tjänst där de får pengarna när kunden fått produkten. Förövrigt är Idenex den enda säljaren i hela Sverige som erbjuder Escrow just nu.

Svarar dig samma här så fler kanske ser:

Jo, väntar på nr 2, därmed det lilla hoppet. Spårbart vet jag däremot inget om.
Citera
2025-08-13, 16:27
Medlem
Flyer6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jip
Idenex måste vara pionjärer i affärsstrategin ge kunden minimalt och ta betalt som om det vore guld. Marginalerna är på en nivå där knarkhandeln nog framstår som småskalig hobbyverksamhet. Jag gjorde en snabbkoll hos tre kinesiska leverantörer och fick pris för tio vialer 5 mg tirzepatid inklusive frakt för samma som Idenex tar för en vial tirzepatid.

Det är säkert jätteenkelt att erbjuda reship när man tar såna priser för så lite produkt. Och visst kommer säkert argumentet om tillverkat i Sverige men att importera råvaran och röra runt lite här hemma är väl snarare förpackat i Sverige. High tech labb låter bättre på reklamen än ett köksbord med våg och burkar.

Jag vill ändå ge en plus i kanten på en välgjord hemsida som ger ett bra intryck mot många andra.

Det blir väl kommande alternativ att labba hemma om jag aldrig får mitt paket
Senast redigerad av Flyer6 2025-08-13 kl. 17:09.
Citera
2025-08-13, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6
Det blir väl kommande alternativ att labba hemma om jag aldrig får mitt paket

Har du / nån annan tips på var jag kan läsa om hur man labbar hemma?
Citera
2025-09-01, 13:03
Medlem
Borde jag vara orolig när apotekshuset inte skickat på snart 4 veckor?
Citera
2025-09-02, 08:03
Medlem
Munkees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bertil
Borde jag vara orolig när a-huset inte skickat på snart 4 veckor?

Väldigt många som har haft problem med sega utskick från dessa herrar.
Har själv lagt en beställning för ett halvår sen, tror de tog 4-5v men de kom fram, till slut..
Citera
2025-09-02, 12:31
Medlem
MogadishuTelekoms avatar
Citat:
Borde jag vara orolig när apotekshuset inte skickat på snart 4 veckor?

Jag saknar också ett paket från Apotekshuset. Ordern ändrade aldrig status från mottagen till betald.

En bekant till mig verkar också blivit lurad. Ifall det visar sig att de levererar så uppdaterar jag tråden.
Citera
2025-09-08, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Munkee
Väldigt många som har haft problem med sega utskick från dessa herrar.
Har själv lagt en beställning för ett halvår sen, tror de tog 4-5v men de kom fram, till slut..

Citat:
Ursprungligen postat av MogadishuTelekom
Jag saknar också ett paket från Apotekshuset. Ordern ändrade aldrig status från mottagen till betald.

En bekant till mig verkar också blivit lurad. Ifall det visar sig att de levererar så uppdaterar jag tråden.
Tog två veckor sist jag beställde. Men nu kommer det nya ursäkter hela tiden. Inne på vecka 5 nu...
Citera
2025-09-08, 23:25
Medlem
Jag kan inte komma på mitt gamla konto så jag får inte skriva i gröna eller röda tråden. Vilket är lite synd för jag tänker mig att vissa shoppar läser där.
Citera
2025-09-22, 22:00
Medlem
Nu har det gått över 7 veckor. Kan någon röda apotekshuset i tråden. Får ej posta där.
Citera
2025-10-04, 20:26
Medlem
Också blivit blåst av dem precis, väntade 2.5 mån på att de ens skulle SKICKA min beställning sedan "oops måste försvunnit i posten"
Citera
2025-10-05, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MogadishuTelekom

Citat:
Nu har det gått över 7 veckor. Kan någon röda apotekshuset i tråden. Får ej posta där.

Kom era paket nånsin fram? Jag beställde för 3 veckor sen och nu är deras hemsida nere dessutom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in