Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-06-10, 15:14
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Vad bra, då har de utrett situationen och kommit fram till att du är ute och cyklar.

Du har höga tankar om PostNord 🤣

Tror inte att kundnöjdhet finns med i deras Interna ordlista.
Citera
2025-06-10, 15:44
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Hur vet du att mixningen har skett i avsändarlandet när bägge paketen har haft destination Sverige? Det kan lika gärna ha skett på en terminal i Sverige. Någon postanställd som har sett en etikett och sedan har blaffat på den på närmsta paket.

Det kommer inga lösa etiketter i flödet. Dom är påklistrade i avsändningslandet, annars så skulle
dom aldrig ha hamnat i rätt land. Maskinsortering.

Nej felet har begåtts i landet dom skickades från.
Citera
2025-06-10, 17:59
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Det kommer inga lösa etiketter i flödet. Dom är påklistrade i avsändningslandet, annars så skulle

Det är ju inte avsändaren som har satt på adressetiketten på någon annans paket.
Någonstans i flödet så har etiketten trillat av och så har man tejpat på den på ett annat paket. Om detta sedan har skett av den tyska eller svenska posten kan man inte belägga utan att ha tillgång till all data. Det har även skett en inmatning där pakets storlek och vikt har ändrats, misstänker att de scannar och väger paketen automatiskt. Då det är en uppenbar avvikelse så bör ett sådant paket sorteras för manuell inspektion . Möjligt att så har skett, men då det verkar vara aphjärnor som jobbar både på golvet, i kundtjänst och i ledningen så hjälper kanske inte detta.
Citera
2025-06-10, 19:09
Medlem
Q6s avatar
Citat:

Alltid kul med en inblick i verkligheten ifrån George.sthlm som jobbar vid bandet på postnord.

Händer det något magiskt vid gränspasagen som gör att etiketterna sitter hårdare fast i Sverige än i det andra landet ?
Citera
2025-06-11, 08:38
Moderator
Ruskigbusss avatar
E-handel, frakt och konsumentfrågor --> Frakt och paketutlämning
/Moderator
Citera
2025-06-11, 12:45
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Alltid kul med en inblick i verkligheten ifrån George.sthlm som jobbar vid bandet på postnord.

Händer det något magiskt vid gränspasagen som gör att etiketterna sitter hårdare fast i Sverige än i det andra landet ?

Nej jag jobbar inte i någon del av Postnords versamhet men jag är SAP konsult och har haft
postnord som kund.

Paketet som TS fick var en "gråa plastfraktpåsen "
även kallad ehandelspåse. Det ramlar fanimej inte av någon etikett från sådana.
Dom sitter stenhårt.

Att det skulle fladdra runt lösa klisterlappar ( fraktsedlar ) stämmer verkligen inte.
99.9 % säkert att avsändaren eller någon som avsändaren anlitad ( frakt wholesale ) som
gjort en klassisk mixning. Fel etikett på fel kolli.

OM etiketter ramlar av så är det från väskor , typ nylon/hockeytrunkar.
Där sitter etiketten riktigt dåligt.
tex UPS accepterar inte denna typ av väskor i sitt flöde.
Vill du skicka en sådan får du stoppa den i en säck.
Citera
2025-06-11, 13:46
Medlem
Awendelas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Skall man tolka PostNords nonchalans som att jag skall skicka hoddien på min bekostnad till tjejen som sitter och hulkar för att hon inte har fått sin hoddie ?

Det är detta man har varuförsäkringar till när som avsändare skickar paket. Försäkringsbolaget tar kostnaden och avsändaren får skicka nytt eller betala tillbaka till kunden. Nu hade du otur som inte betalat med EUR utan växlade med SEK och fick ta en valutaförlust. Men hade du betalt i EUR så skulle du gått skadefri av misstaget (oavsett om det var avsändaren eller operatörens fel).

Tjejen har samma scenario, hon anmäler saknad produkt och får antingen en ny eller pengar tillbaka så hon drabbas inte heller. Produkterna som kommit fel räknas som svinn och skrivs av. Det är avsändare som är kunden hos operatören så det är dem som avgör om de vill ha tillbaka något som skickats fel. Ofta är det lättare att låta kund behålla det som blivit fel men det beror ju också på vad som skickats och om returfrakten och hantering är dyrare än produkten.

Händer detta för ofta så kanske en ny transportör kommer anlitas till slut (om det finns konkurrens). Det är endast då Postnord kommer bry sig.
Citera
2025-06-11, 16:41
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Nej jag jobbar inte i någon del av Postnords versamhet men jag är SAP konsult och har haft
postnord som kund.

Paketet som TS fick var en "gråa plastfraktpåsen "
även kallad ehandelspåse. Det ramlar fanimej inte av någon etikett från sådana.
Dom sitter stenhårt.

Att det skulle fladdra runt lösa klisterlappar ( fraktsedlar ) stämmer verkligen inte.
99.9 % säkert att avsändaren eller någon som avsändaren anlitad ( frakt wholesale ) som
gjort en klassisk mixning. Fel etikett på fel kolli.

OM etiketter ramlar av så är det från väskor , typ nylon/hockeytrunkar.
Där sitter etiketten riktigt dåligt.
tex UPS accepterar inte denna typ av väskor i sitt flöde.
Vill du skicka en sådan får du stoppa den i en säck.

Du brilljerar i dumhet och har inte en aning om vad som har hänt, kan vi inte slippa dina fria fantasier.

Avsändaren har skickat varan i en kartong och inte i en ehandelspåse som du påstår. Etiketten har försvunnit ifrån kartongen och klistrat över en etikett på en ehandelspåse som varken till form eller vikt överensstämmer med den ursprungliga förpackningen. Detta har skett på postnord pga deras dåliga sorteringssystem .

Kul att vi äntligen har hittat idioten som ligger bakom alla felsändningar på PostNord, en oduglig SAP-konsult som borde få sparken och kedjas fast vid närmsta postlåda för att bespottas av allmänheten.
Citera
2025-06-12, 11:21
Medlem
Har hänt mej nån gång att min label hamnat på en annans paket under själva tulldeklaration från utlandet. Jag antar det är förvirrande tulldeklaranter som gör flera paket samtidigt. Detta ledde till att någon annan betalde in min moms på mitt paket, och sen tog det jäkla tid för postnord att släppa paketet för han reklamerade att det inte var hans paket han hade momsat för tror ag.. Slutade med att jag fick rätt paket och slapp betala moms men fick vänta många veckor. var fly förbannad på deras oaktsamhet
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in