Citat:
Ursprungligen postat av
BackToHegel
Jag skulle rekommendera Linux jag med. Om du har ytterligare en USB-sticka liggandes kan du lägga
Linux Mint på den exempelvis. Bootar du på den stickan så befinner du dig i en Linux-miljö och kan koppla in USB-stickan du har problem med och titta på den. Kan du inte blåsa ren stickan där och skapa valfri partition på den så är den troligen bortom räddning.
Att en kopiering går "ryckigt" är normalt för övrigt. Diskcache används så grejor slängs upp i RAM vilket går snabbt, så bufferten fylls och man måste ibland vänta lite så att informationen ska hinnas skrivas ner till USB-stickan eller vad det nu är. Cachat i flera steg för du har diskcache i RAM, stickan i sig har lite buffertminne osv. It ain't over till the fat lady sings, eller när stickan slutat blinka.
Tackar för tipset. Installerade Linux Mint och körde det från en annan USB. Linux kunde läsa stickan och nästan formatera. Blev nåt fel på slutet.
Men sen kunde jag flasha om USBn med AlcorMP i Win 10, vilket inte gick förr,
så nu funkar den igen

Tack så mycket!
Linux växte en hel del i mina ögon nu hehe.
Tack också till alla andra i denna tråd!
Kan tillägga att det var en kompis USBminne som först "pajjade" när han själv kopierade filer. Jag tog på mig att försöka fixa det. Hade det varit mitt hade jag inte kämpat lika hårt.
Men det är kul att lära sig lite nytt med