Citat:
Ursprungligen postat av
Twel1234
Känns ju märkligt att man ska behöva skicka in bilder på ens id-kort. Vad är syftet med det? Om de vill att man ska styrka sin identitet borde inte en signatur med BankID räcka
Jag fick aldrig svar på frågan, och inte heller någon på kommunen. Det fanns ingen GDPR att läsa heller hur de hanterade dessa fotograferade handlingar. Jag blev bollad runt av Arena Utbildning, där allt från ekonomer på Arenakoncernen till diverse ”chefer” vägrade svara på frågan. När det till sist kom en GDPR-policy, blockerade den hela skärmen vid inlogg och för att överhuvudtaget komma åt plattformen igen och fortsätta studierna var vi tvungna att fylla i att vi godkänner att ExLearn Education AB hanterar personuppgifterna hos oss. Eller ordagrant stod det ”du godkänner nu att du ingår ett avtal med Exlearn Education AB för hantera dina personuppgifter.”
När jag frågade kommunen om vilka Exlearn Education AB var och huruvida de blivit godkända att hantera personuppgifter åt Arena Utbildning enligt ramavtalet, svarade kommunen att de inte känner till och alla frågor skall jag ställa till skolan. Exlearn Education AB har 0 anställda, fick betalningsanmärkning så sent som i höstas och ingår inte i det ramavtal som tur skall skydda elevers rättigheter och integritet.
Förvänta dig inte någon feedback eller kontakt med lärarna, på loppet av 7 veckor byttes min lärare 3 gånger. Aldrig någon kommunikation till oss elever.