2025-06-11, 08:16
Medlem
Prokloss avatar
Sinnessjukt som vanligt i detta land! Så nu kan män inte längre ha älskarinnor/ kk vänner ?

Ja allt uppfattas som sexköp. Så skickar man pengar så är man torsk? Varje brud vill ju ha presenter ja även om du gift/ sambo så vill kvinnor ha pengar , smycken , kläder mm
Citera
2025-06-11, 09:09
Medlem
KVINNAN som detta gäller är långt över myndig ålder. Hon har haft ett KK-förhållande med mannen ifråga. "Sexköpen" som det kallas, har varit att mannen har gett denna kvinna pengar då hon har haft det tufft ekonomiskt. Han har, av omtanke, swishat denna kvinna pengar för inköp av cigaretter, mat och vid ett tillfälle pengar till taxi.
Denna kvinna, har sedermera återupptagit sitt drogberoende, insett att hon behövde pengar för att försörja sitt inköp av droger och såg då denna anmälan som ett sätt att få pengar för att kunna tillgodose sig själv med dessa droger. Hon åberopade skadestånd på runt 13000:- vilket tingsrätten såg igenom och tillika nekade henne.
Att tingsrätten dömer mannen för köp av sexuell tjänst måste anses att de inte hade något annat val då meddelanden mellan de två individerna kunnat tolkas så, fast det är så långt från sanningen som man kan komma.
Behöver jag tillägga att mannen ifråga mår sjukt dåligt över hela situationen?
Citera
2025-06-11, 09:20
Medlem
Raktinyllets avatar
Hur fick polisen reda på det här? Blev kvinnan sur för att han inte ville köpa mer sex och anmälde honom?

Riktigt efterbliven lag.
Citera
2025-06-11, 09:39
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tazzle77
KVINNAN som detta gäller är långt över myndig ålder. Hon har haft ett KK-förhållande med mannen ifråga. "Sexköpen" som det kallas, har varit att mannen har gett denna kvinna pengar då hon har haft det tufft ekonomiskt. Han har, av omtanke, swishat denna kvinna pengar för inköp av cigaretter, mat och vid ett tillfälle pengar till taxi.
Denna kvinna, har sedermera återupptagit sitt drogberoende, insett att hon behövde pengar för att försörja sitt inköp av droger och såg då denna anmälan som ett sätt att få pengar för att kunna tillgodose sig själv med dessa droger. Hon åberopade skadestånd på runt 13000:- vilket tingsrätten såg igenom och tillika nekade henne.
Att tingsrätten dömer mannen för köp av sexuell tjänst måste anses att de inte hade något annat val då meddelanden mellan de två individerna kunnat tolkas så, fast det är så långt från sanningen som man kan komma.

Hur gammal är kvinnan ifråga? Typ i 30-årsåldern?
Citera
2025-06-11, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Hur gammal är kvinnan ifråga? Typ i 30-årsåldern?
Runt där ja
Citera
2025-06-11, 09:51
Medlem
Faltas avatar
En bisarr historia. Det är farligt att ha en kk, bara i Sverige. Men hur uppdagades denna historia? Jag tycker synd om mannen som ville vara snäll och hjälpa kvinnan. Jag mår illa..
Citera
2025-06-11, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
En bisarr historia. Det är farligt att ha en kk, bara i Sverige. Men hur uppdagades denna historia? Jag tycker synd om mannen som ville vara snäll och hjälpa kvinnan. Jag mår illa..
Se mitt inlägg. Hon ville ha pengar till droger och såg detta som en chans att få det.
Citera
2025-06-11, 10:11
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Det är faktiskt jäkligt märkligt allting, att komma tillbaka flera gånger!! Hur fan kunde han bli dömd undrar jag. Fup vore intressant.
Att hon ens ville ha honom som kund tyder på daddy issues och borderlinementalitet. Han trodde väl han kunde rädda horan och vara det "mindre dåliga alternativet".

Det klart bättre alternativet hade såklart varit att be sin gamla elev att söka hjälp för sina psykiska åkommor.
Citera
2025-06-11, 10:26
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Fast om man är så jävla dum så man swishar pengar samtidigt som man messar om vilken typ av sex den summan är värd så kommer det juridiskt att tolkas som sexköp och det kommer han åka dit för. Även om de för stunden var KK och han trodde han kunde rädda henne.

Hade han köpt mat och cigg till henne hade bevisläget kanske varit ett annat - men då hade hon antagligen behövt ge honom en mer trovärdig girlfriend experience.

Vad mer kan vi lära oss? Jo - knulla inte med pundare.
Citera
2025-06-11, 10:50
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Riktigt efterbliven lag.
Ja, den har ju uppenbarligen varken hjälpt de som tvingas sälja sex eller avskräckt de som vill sälja sex (*host* fnasket som sålde sig till Paolo Roberto *host*). Lagen verkar satts ihop av människor som mentalt levde i 1935 och inte 1999. Redan då sålde horor sina tjänster online och var sin egen hallick. Boka upp en vecka i Stockholm i en lägenhet och sedan resa hit från Rumänien, till exempel.

Lagstiftarna verkade leva i offerfantasier med hallickar i läderjackor och hatt med fjäder i som reste runt i ziggisbyar och tvingade in småtjejer i svarta skåpbilar. Klart det förekommer hot och tvång men jag tror deras bild av sexsäljare var baserad på offerromantik. Att den normativa sexköparen är en bög och säljaren är en yngre man viftades bort. De skulle ju rädda småtjejer!

Om en tjänst inte får köpas så är det lika bra att förbjuda även försäljning av den så att de som gör det av fri vilja kan stoppas direkt vid gränsen när de försöker resa in i landet eller försöker fiska efter vad lite fitta kan vara värt. I det här fallet var det hans egen dumhet som straffade honom. Om någon kräver pengar till saker för att vilja vara KK med en så vill de inte vara KK. Även om man kan tänka sig att swisha lite för att vara till hjälp så är det bäst att man själv köper sakerna till henne.
Citera
2025-06-11, 11:25
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:
Så en pundar brud?
Citera
2025-06-11, 11:49
Medlem
Faltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Fast om man är så jävla dum så man swishar pengar samtidigt som man messar om vilken typ av sex den summan är värd så kommer det juridiskt att tolkas som sexköp och det kommer han åka dit för. Även om de för stunden var KK och han trodde han kunde rädda henne.

Hade han köpt mat och cigg till henne hade bevisläget kanske varit ett annat - men då hade hon antagligen behövt ge honom en mer trovärdig girlfriend experience.

Vad mer kan vi lära oss? Jo - knulla inte med pundare.
Du har helt rätt i vad du skriver. Domstolen tolkar det naturligtvis som ett sexköp. Att ligga med en missbrukare kan sluta med elände. Som jag skrev tidigare så tycker jag jävligt synd om mannen, oerhört klantigt av honom, det blir inte bättre av en liten bruksort i Västmanland. Jag hoppas att mannen orkar gå vidare i livet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in