2026-06-04, 20:34
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Läther
Recension från förra besöket på festivalen. Maiden spelar ikväll.

Oj vad tokigt det blev, tänkte faktiskt spelar dom verkligen samma dag som Volbeat. Fattar inte var jag fick recensionen ifrån.

Hoppas de som ser dom ikväll har roligt.
Citera
2026-06-07, 09:10
Medlem
PlanetCaravans avatar
Hur var Maiden live?
Citera
2026-06-07, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlanetCaravan
Hur var Maiden live?
Setlist och Bruces sång får 5/5.
Resten av bandet skrapar väl ihop till 2/5
Totalt 3/5 inget man kommer att minnas eller prata om i framtiden.

Det var inte dåligt MEN jag har sett dom så h-vete mycket bättre.
Citera
2026-06-07, 09:26
Medlem
Latrotoxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanetCaravan
Hur var Maiden live?

Maiden var bra, och med en bra setlist också. De har varit bättre, men också mycket sämre.

Det fanns några guldkorn i år utöver Maiden, som Offspring, Unpeople, Ashes of Billy, Tom Morello, Jellusick, Self Deception och Nikki Hill.

Men överlag det sämsta Sweden Rock jag varit på. Jag antar att det är ett generationsskifte men jag gillar inte vart denna festival är på väg.
Citera
2026-06-07, 10:32
Medlem
Doodis avatar
Som någon som inte är så överdrivet mycket för hårdrock måste jag säga att The Offspring var det mest underhållande gigget. Alestorm blev ett nytt band att lägga på listan för framtida blandband!

På väg norrut nu. Min mobilladdare hittade vi i diskmaskinen, klockfodralet med tre inte gratis klockor låg i grönsakslådan i kylen. Jag har helt klart haft roligt. 🫩👍🏻
Citera
2026-06-07, 17:41
Medlem
Kul festival men satan vad maten är dyr nu. Känns som allting går på 200kr...

Jämför med 2022 där man kom undan med runt en hundring
Citera
2026-06-07, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Latrotoxin
....

Men överlag det sämsta Sweden Rock jag varit på. Jag antar att det är ett generationsskifte men jag gillar inte vart denna festival är på väg.

Vad för typ av folk är det på denna festival? Vad är medelåldern? Är de flesta där för att supa sig dyngraka eller är det städat?

Är de yngre generationen bättre/sämre?!
Citera
2026-06-08, 07:55
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrprefekt
Setlist och Bruces sång får 5/5.
Resten av bandet skrapar väl ihop till 2/5
Totalt 3/5 inget man kommer att minnas eller prata om i framtiden.

Det var inte dåligt MEN jag har sett dom så h-vete mycket bättre.

Håller med sen är ju publiken lite tråkig på festival spelningar, tyckte de var 1000 gånger bättre drag i Stockholm förra året. Går man sen tillbaka till innan 2011 så är stämningen på Maiden konserter inte jämförbara.
Citera
2026-06-08, 08:04
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj
Vad för typ av folk är det på denna festival? Vad är medelåldern? Är de flesta där för att supa sig dyngraka eller är det städat?

Är de yngre generationen bättre/sämre?!

Är väl ändå hyfsat städat på området. Tror det är många som bara sitter vid sina husvagnar och super och de kan nog lika gjärna synas på en cruising och tycka att Två blyga läppar är det bästa som finns. Kvinnorna är nog mest där för att få klä ut sig och kalla sig Sweden Rockare på sina sociala medier. Men träffade ändå en hel del att snacka musik med och några band blev det riktigt bra röj på med moshpit som Trivium och Overkill(med svenska mått nu alltså).
Hade gjärna sett lite röjigare band och något mer Black metal band. Det var första gången jag var på sweden rock.
Citera
2026-06-08, 11:18
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Datoridiot
Kul festival men satan vad maten är dyr nu. Känns som allting går på 200kr...

Jämför med 2022 där man kom undan med runt en hundring

Upp mot Pistonhead-Stage på höger sida, fanns ju en lite dyrare foderlucka, de tog runt 300.. men då ingick porslin, riktiga bestick och garanterad sittplats.

Nej, vi avstod det.
Citera
2026-06-08, 11:48
Medlem
Risken är att banden blir för gamla, ersätts med okända diton och medelåldern för hög och för kommersiell varvid det hela kånkar till slut. Hur många år till håller det?
Citera
2026-06-08, 14:17
Medlem
Läthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Upp mot Pistonhead-Stage på höger sida, fanns ju en lite dyrare foderlucka, de tog runt 300.. men då ingick porslin, riktiga bestick och garanterad sittplats.

Nej, vi avstod det.

Åt en maträtt där. Tycker det var värt pengarna. Bra mat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in