2025-06-08, 15:23
Medlem
attack-titans avatar
Ja, för er som tror på sånt alltså och är bevandrade i ockultism och häxkonst. Jag läste någonstans att häxorna i USA har sagt att deras förbannelser mot Trump inte har någon effekt eftersom att han har en "sköld". Det är inte alltför långsökt att anta att ondsinta förbannelser har riktats mot Rysslands president Vladimir Putin också. Men varför lyckas de inte? Är Putin och Trump beskyddade av Gud? Vad är det för en "sköld"? Änglavakt? Jag spekulerar lite men det vore intressant att höra era åsikter i denna frågan.
Citera
2025-06-08, 15:26
Medlem
franges avatar
Kanske därför att häxkonst inte fungerar överhuvudtaget?
Citera
2025-06-08, 15:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av attack-titan
Ja, för er som tror på sånt alltså och är bevandrade i ockultism och häxkonst. Jag läste någonstans att häxorna i USA har sagt att deras förbannelser mot Trump inte har någon effekt eftersom att han har en "sköld". Det är inte alltför långsökt att anta att ondsinta förbannelser har riktats mot Rysslands president Vladimir Putin också. Men varför lyckas de inte? Är Putin och Trump beskyddade av Gud? Vad är det för en "sköld"? Änglavakt? Jag spekulerar lite men det vore intressant att höra era åsikter i denna frågan.

Att du tror häxkonst fungerar är oroväckande
Citera
2025-06-08, 15:33
Medlem
attack-titans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qozoker
Att du tror häxkonst fungerar är oroväckande

Det handlar inte om vad jag tror, det handlar om vad de som tror på häxkonst tror
Citera
2025-06-08, 15:37
Avslutad
Citat:
Det handlar inte om vad jag tror, det handlar om vad de som tror på häxkonst tror

Så fort man använder TRO för att beskriva något så är chansen ganska stor att det inte är på riktigt 😂 man tror på tandfén, man tror på Gud, man tror på jultomten, man tror på häxkonst, man tror på osv. Tro är fantasi!
Citera
2025-06-08, 15:40
Medlem
Citat:
Så fort man använder TRO för att beskriva något så är chansen ganska stor att det inte är på riktigt 😂 man tror på tandfén, man tror på Gud, man tror på jultomten, man tror på häxkonst, man tror på osv. Tro är fantasi!
Jo det vet du och jag och vad det verkar även TS. Det han vill ha är en förklaring från de som tror på det.
Citera
2025-06-08, 15:42
Medlem
attack-titans avatar
Citat:

Men att tro är väl en rätt så fundamental del av livet? Man behöver inte tro på religion, men man tror ju på något, man tror på att det blir vackert väder imorgon, man tror på vetenskapen, man tror på att aktierna går upp i värde, man tror på att livet blir bättre... eller?
Citera
2025-06-08, 15:56
Medlem
Skulle man nu leka med tanken att sådant faktiskt existerar så skulle man väl kunna säga att det finns för mycket riktade energier mot sådana personer som kändisar speciellt positiva sådana från fans tex.

Man skulle kunna efterlikna att någon som blivit "cancellad" tex trycks ner så pass mycket av negativa energier att dom inte längre kan påverka andras.
Citera
2025-06-08, 16:44
Medlem
moshans avatar
Utvalda människor är skyddade av Gud, stjärnorna och Universum.
Senast redigerad av moshan 2025-06-08 kl. 16:48.
Citera
2025-06-08, 16:51
Medlem
attack-titans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshan
Utvalda människor är skyddade av Gud, stjärnorna och Universum.

Kan du förklara närmare hur du menar?
Citera
2025-06-08, 17:16
Medlem
moshans avatar
Citat:
Kan du förklara närmare hur du menar?

Det finns utvalda människor på Jorden. Som är utvalda från den värld de kommer ifrån. Från stjärnorna t.ex. Det finns en värld där folk är som dem och vissa av dem har de utvalt.
Det görs med Gud godkännande. De är utvalda för att göra en specifik uppgift på Jorden och har försetts med gudomliga och spirituella gåvor och har således universums/stjärnornas och Guds beskydd.

Se t.ex på de egyptiska faraonerna de var också utvalda från en stjärnvärld.

Jesus var utvald från Himmelriket och hade enorma spirituella krafter och var beskyddad av Gud och inget mörker kunde nå honom.

2pac var också utvald.
Senast redigerad av moshan 2025-06-08 kl. 17:31.
Citera
2025-06-08, 19:56
Medlem
prokaryotkungens avatar
Skölden kallas för barriären mellan fantasivärlden och verkligheten.
Den barriären kan bara trängas igenom om man låter sin fantasi ersätta verkligheten och då trängs den bara igenom för EN person och det är den som lyckats hjärntvätta sig och plantera in en psykos att ersätta realiteten med.

Är det någon som tycker något annat? Lägg en förbannelse på mig då.
Jag lovar att jag inte har någon deflectorbeam påkopplad utan det är öppet mål för fan!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in