Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-06-08, 16:40
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensson1970
aha, och varför tog det slut?

Så är det med kärlek ibland, på gott och ont. Olika mål och önsker i livet. Dock fortsatt på talefot.
Citera
2025-08-05, 21:59
Medlem
Jag har övervägt att leta utomlands då det inte finns några anständiga kvinnor som nätdejtar i Sverige.

I östeuropa tror jag nätdejtingscenen med utlänningar handlar mer om sugar dating än långsiktiga relationer. Dessutom sägs det att kvinnorna där har ett jävla temperament.

Tar man asien så har du dels thailand och kringliggande. Det är den fulaste asiatiska fenotypen enligt mig, möjligtvis med undantag för filipinerna. Känner samtidigt att de länderna är lite för tredje världenish, så relationen skulle bli för transaktionell på snudd till människohandel. Jag tror också att man får svårt att relatera till varandra på ett djupare plan om man är uppväxta i skilda världar med extremt olika levnadsstandard.

Sedan har vi japan och korea. Där talar ingen ett ord engelska så de faller bort direkt.

Kvar har vi kina. Där har jag ingen aning om hur förutsättningarna ser ut och hur kvinnor är. Det är i vart fall inget fel på dem utseendemässigt och det är lite mer avancerat folk än de länder som ligger mer söderut.

Men oavsett vilket land man letar i så ter det sig tyvärr ganska opraktiskt när man tänker efter. Flyga runt hela jordklotet bara för att träffas en vecka liksom. Att abrupt släpa hit någon och bo tillsammans är heller inte optimalt.
Citera
2025-08-08, 20:53
Medlem
dirtysouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takimoto
Jag har övervägt att leta utomlands då det inte finns några anständiga kvinnor som nätdejtar i Sverige.

I östeuropa tror jag nätdejtingscenen med utlänningar handlar mer om sugar dating än långsiktiga relationer. Dessutom sägs det att kvinnorna där har ett jävla temperament.

Tar man asien så har du dels thailand och kringliggande. Det är den fulaste asiatiska fenotypen enligt mig, möjligtvis med undantag för filipinerna. Känner samtidigt att de länderna är lite för tredje världenish, så relationen skulle bli för transaktionell på snudd till människohandel. Jag tror också att man får svårt att relatera till varandra på ett djupare plan om man är uppväxta i skilda världar med extremt olika levnadsstandard.

Sedan har vi japan och korea. Där talar ingen ett ord engelska så de faller bort direkt.

Kvar har vi kina. Där har jag ingen aning om hur förutsättningarna ser ut och hur kvinnor är. Det är i vart fall inget fel på dem utseendemässigt och det är lite mer avancerat folk än de länder som ligger mer söderut.

Men oavsett vilket land man letar i så ter det sig tyvärr ganska opraktiskt när man tänker efter. Flyga runt hela jordklotet bara för att träffas en vecka liksom. Att abrupt släpa hit någon och bo tillsammans är heller inte optimalt.

Du glömde de bästa kvinnorna i världen som du hittar i Sydamerika, kristna och med samma värderingar som vi hade hemma för en generation sedan
Dessutom europeiska gener så ni kan göra barn som kommer likna dig
Citera
2025-11-21, 21:31
Medlem
Ser du vettig ut och har bra utbildning och ekonomi ser jag inte varför du måste söka dig utomlands!

Tror man det är fel på alla svenska kvinnor ska man nog ge fan i att dejta överhuvudtaget, det blir inte bättre utomlands om man är en bitter incel som inbillar sig att feminismen förstört allt. Är man en vanlig vettig kille som respekterar andra människor och inte gör gnällpolitik av allt kan man dock ses som lite exotisk och häftig beroende på vart man åker. Just som svensk har man rätt hög status i Europa (vad jag upplevt) och sen finns det ju ställen som Thailand (vad jag hört).

Jag föredrar dock svenska kvinnor så man kan prata sitt eget språk, kan citera samma klipp och har mer gemensamt. Så svårt är det inte att hitta nån. Det är iallafall inpräntat i vår kultur att man ska plugga vidare och ha lite driv så om man nu så prompt ska sortera kvinnor efter länder får man väl säga att "våra" kvinnor siktar på att utbilda sig och få ordning på sin ekonomi i väldigt hög utsträckning, så du kan hitta din "high value woman" här. Gillar man inte det kan man söka sig till den amerikanska södern eller nåt. Prova Tyskland, Frankrike eller nåt annat rikt europeiskt land om du vill hitta nån med lite driv.

Tinder, Hinge och liknande funkar väl ungefär likadant utomlands som här - bra om man är normal, dåligt om man inte klarar snacket. Beror på vad som menas med "utomlands" kanske. Jag har hängt mycket på krogar i Dublin iallafall och där är det bara att gå fram och snacka eller träffa nån via ett kompisgäng man hänger på, precis som i Sverige. Handlar bara om att vara lite självsäker och inte så himla bitter.
Citera
2025-11-24, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fader.Runka
Tänkte skapa denna tråden. Den handlar om all form av dejting utomlands, bland annat nätdejting. Jag har själv aldrig gjort det men vill veta mer om det och tänkte att vi kunde börja dela med oss om erfarenheter och tips kring det här.

Jag själv är en man i 30 års åldern med god ekonomi och högskoleutbildning. Jag är hyfsat attraktiv till utseendet och vill hitta någon vettig kvinna att leva med.

Tråden är till för alla oss som är trötta på situationen i Sverige och på svenska kvinnor, och därför nu börjar brädda vyerna åt andra håll i hopp om att hitta kvinnor på vår nivå eller över.

Här delar vi med oss om tips och erfarenheter, kör på! Mycket nöje.

Bra idé i teorin Fadern, men i praktiken är det inte riktigt så enkelt.

Visst finns det massor av härliga tjejer utomlands, både söderut och västerut. Som en etnisk eller blond Svensk ligger du ofta ett steg över i många ögon, åtminstone efter att du visat att du inte är naiv, vilket vi tyvärr har rykte om att vara eftersom vi är godtrogna efter ha vuxit upp i ett tryggt land med fungerande system (inte perfekta, men betydligt bättre än i många länder söder och österut).

Ryska eller halvryska tjejer är en helt egen liga. Dom tuggar igenom dig om du inte har ryggrad. Visst, du kan få ett ”förhållande” som hålls ihop och styrs av transaktioner, men det är ju inte riktigt det man vill ha, om man har någon manlighet i sig i alla fall.

Problemet är det här: Så vi säger att du spenderar tid, flyger dit, spanar och hittar någon du klickar med, spenderar mer tid med hon och ni verkligen gillar varandra, vad händer sen? Ska hon flytta till Sverige eller ska du flytta till hennes land? Behov är universella, och chansen att du hittar en riktigt bra tjej som dessutom är villig att lämna sin familj, sina vänner och hela sitt liv för att flytta till ett kallt och fyrkantigt land.. den är inte särskilt stor även om Sverige är modernt. Och även om det lyckas, hur långvarigt blir det?

Och helt ärligt: med tanke på hur Sverige utvecklats senaste åren, hur sugen är du egentligen på att presentera det här landet som en framtida livsplats för någon? Du kanske inte vill bo mitt i skogen, men du vill inte heller hamna i en större stad där risken finns att dom blir förnedringsrånade av stora och små "barn", för att inte tala om hur det lär se ut och låta i skolorna, lär väl vara likadant som när man får för sig att gå på torgen eller åka kollektivt.

Så nej, helt ärligt tror jag det är bättre att hitta en mysig svensk tjej eller en redan inflyttad tjej som inte lever under hederskultur. Visst, många är lite tråkiga socialt i början, men i längden är det ofta mycket enklare och stabilare, beroende på vart du bor, bor du i en liten eller mellanstor by så är jo utbudet såklart mycket sämre.
Senast redigerad av Mickemm 2025-11-24 kl. 01:45.
Citera
2025-11-24, 07:33
Medlem
Jag har inte stor erfarenhet av utländska kvinnor. Men jag hade chans på en spansk kvinna. Jag fick känslan av att hon var sugen men jag vågade inte göra nåt, rädd paja vänskapen. Det visade sig att hon velat, men när inte jag visade nåt så trodde hon inte att jag ville.
Så hon var som vilken svensk kvinna som helst.
Man hör ofta att sydländska kvinnor är eldiga, de är mer kvinnor än svenska kvinnor är, visar vad de vill på ett annat sätt, bla bla bla.
Citera
2025-11-24, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Jag har inte stor erfarenhet av utländska kvinnor. Men jag hade chans på en spansk kvinna. Jag fick känslan av att hon var sugen men jag vågade inte göra nåt, rädd paja vänskapen. Det visade sig att hon velat, men när inte jag visade nåt så trodde hon inte att jag ville.
Så hon var som vilken svensk kvinna som helst.
Man hör ofta att sydländska kvinnor är eldiga, de är mer kvinnor än svenska kvinnor är, visar vad de vill på ett annat sätt, bla bla bla.

Det är dom, tar du tjejer ifrån Colombia och Brasilien har du nästa kaliber.
Jag vet inte vad det är dom tuggar på men dom är på nått sätt jämt glada för ingenting och är väldigt öppna och sociala personer,
Även om man är helt inkompetent så kommer du inte missa signalerna ifrån dom, dom är oftast kortare än européer men å andra sidan byggda på helt andra sätt

Import problemet kvarstår däremot, så länge dom inte hatar sitt land.
Har mött en del Colombianer som inte är så nöjda med sitt land av uppenbara skäl, lite som Italienare..
Citera
2025-11-24, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickemm
Det är dom, tar du tjejer ifrån Colombia och Brasilien har du nästa kaliber.
Jag vet inte vad det är dom tuggar på men dom är på nått sätt jämt glada för ingenting och är väldigt öppna och sociala personer,
Även om man är helt inkompetent så kommer du inte missa signalerna ifrån dom, dom är oftast kortare än européer men å andra sidan byggda på helt andra sätt

Import problemet kvarstår däremot, så länge dom inte hatar sitt land.
Har mött en del Colombianer som inte är så nöjda med sitt land av uppenbara skäl, lite som Italienare..

Tycker den här spanjorskan borde ha varit en annan kaliber än svenska kvinnor. Hon pratade ju spanska som de gör i Colombia. Jag har träffat svenska kvinnor som var sexigare än henne.
Citera
2025-11-24, 19:21
Medlem
Citat:
Tycker den här spanjorskan borde ha varit en annan kaliber än svenska kvinnor. Hon pratade ju spanska som de gör i Colombia. Jag har träffat svenska kvinnor som var sexigare än henne.

Jo, men lär komma ihåg att det finns introverta, extroverta och alla möjliga personligheter överallt. Man kan ju inte bedöma någon bara utifrån vilket land de kommer ifrån ursprungligen, det är många jo olika belägg man väger in medvetet och omedvetet innan man sätter någon i sin egna kategori.

Hade du haft 20 damer därifrån och 20 från Sverige att jämföra med, då hade det varit enklare att se skillnader eller likheter. Men jag har glada minnen ifrån dom i alla fall.. Jag märkte att dom Nordiska tjejerna gick efter killar nästintill beroende på vilket land dom var ifrån.. sen att dom var snäppet socialare än genomsnittliga Svensken så kom dom i mål.
Citera
2025-11-24, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickemm
Jo, men lär komma ihåg att det finns introverta, extroverta och alla möjliga personligheter överallt. Man kan ju inte bedöma någon bara utifrån vilket land de kommer ifrån ursprungligen, det är många jo olika belägg man väger in medvetet och omedvetet innan man sätter någon i sin egna kategori.

Hade du haft 20 damer därifrån och 20 från Sverige att jämföra med, då hade det varit enklare att se skillnader eller likheter. Men jag har glada minnen ifrån dom i alla fall.. Jag märkte att dom Nordiska tjejerna gick efter killar nästintill beroende på vilket land dom var ifrån.. sen att dom var snäppet socialare än genomsnittliga Svensken så kom dom i mål.

Det är sant. Kvinnor säger att svenska män är tråkiga och inte lika spännande som utländska män. Att det inte finns riktiga män i Sverige.

Och man brukar höra att svenskor är kyliga och okvinnliga. Att sydländska kvinnor är riktiga kvinnor, de skäms inte för att vara kvinnliga. Man missar inte om en utländsk kvinna är intresserad för de visar det på ett annat sätt än svenska kvinnor gör.

Och så vidare.
Citera
2025-11-24, 23:56
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Det är sant. Kvinnor säger att svenska män är tråkiga och inte lika spännande som utländska män. Att det inte finns riktiga män i Sverige.

Och man brukar höra att svenskor är kyliga och okvinnliga. Att sydländska kvinnor är riktiga kvinnor, de skäms inte för att vara kvinnliga. Man missar inte om en utländsk kvinna är intresserad för de visar det på ett annat sätt än svenska kvinnor gör.

Och så vidare.
"Spännande."

Yngre kvinnor är ju egentligen bortskämda barn. Men med islamiseringen av Sverige och västvärlden finns det hopp om bättring.
Citera
2025-11-25, 01:00
Medlem
OceanDeeps avatar
Citat:

Och så vidare.
Nu får allt tråden pumas upp för fader R.

Jag tycker tyvärr att svenskar ser rätt kassa ut.

Den svenska mentala hjärna attraherar inte så värst mycket heller alltid. Det är något som är totalt frånvarande från verkligheten.

Jag tror dock oavsett hur det börjar att det börjar med kommunikation.

Säg: Hej runka... hej fader runka. Hur är läget? jag heter Oceandeep här på flashback. E du också kille? Oj då. Jag trodde du var tjej för att du hade långt hår.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in