Citat:
Ursprungligen postat av
Fader.Runka
Tänkte skapa denna tråden. Den handlar om all form av dejting utomlands, bland annat nätdejting. Jag har själv aldrig gjort det men vill veta mer om det och tänkte att vi kunde börja dela med oss om erfarenheter och tips kring det här.
Jag själv är en man i 30 års åldern med god ekonomi och högskoleutbildning. Jag är hyfsat attraktiv till utseendet och vill hitta någon vettig kvinna att leva med.
Tråden är till för alla oss som är trötta på situationen i Sverige och på svenska kvinnor, och därför nu börjar brädda vyerna åt andra håll i hopp om att hitta kvinnor på vår nivå eller över.
Här delar vi med oss om tips och erfarenheter, kör på! Mycket nöje.
Bra idé i teorin Fadern, men i praktiken är det inte riktigt så enkelt.
Visst finns det massor av härliga tjejer utomlands, både söderut och västerut. Som en etnisk eller blond Svensk ligger du ofta ett steg över i många ögon, åtminstone efter att du visat att du inte är naiv, vilket vi tyvärr har rykte om att vara eftersom vi är godtrogna efter ha vuxit upp i ett tryggt land med fungerande system (inte perfekta, men betydligt bättre än i många länder söder och österut).
Ryska eller halvryska tjejer är en helt egen liga. Dom tuggar igenom dig om du inte har ryggrad. Visst, du kan få ett ”förhållande” som hålls ihop och styrs av transaktioner, men det är ju inte riktigt det man vill ha, om man har någon manlighet i sig i alla fall.
Problemet är det här: Så vi säger att du spenderar tid, flyger dit, spanar och hittar någon du klickar med, spenderar mer tid med hon och ni verkligen gillar varandra, vad händer sen? Ska hon flytta till Sverige eller ska du flytta till hennes land? Behov är universella, och chansen att du hittar en riktigt bra tjej som dessutom är villig att lämna sin familj, sina vänner och hela sitt liv för att flytta till ett kallt och fyrkantigt land.. den är inte särskilt stor även om Sverige är modernt. Och även om det lyckas, hur långvarigt blir det?
Och helt ärligt: med tanke på hur Sverige utvecklats senaste åren, hur sugen är du egentligen på att presentera det här landet som en framtida livsplats för någon? Du kanske inte vill bo mitt i skogen, men du vill inte heller hamna i en större stad där risken finns att dom blir förnedringsrånade av stora och små "barn", för att inte tala om hur det lär se ut och låta i skolorna, lär väl vara likadant som när man får för sig att gå på torgen eller åka kollektivt.
Så nej, helt ärligt tror jag det är bättre att hitta en mysig svensk tjej eller en redan inflyttad tjej som inte lever under hederskultur. Visst, många är lite tråkiga socialt i början, men i längden är det ofta mycket enklare och stabilare, beroende på vart du bor, bor du i en liten eller mellanstor by så är jo utbudet såklart mycket sämre.