• 1
  • 2
2025-06-08, 20:15
Medlem
Alltid lite info om saker som händer i Märsta, besynnerligt.
Citera
2025-06-09, 03:24
Medlem
LarsVonDusseldorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Alltid lite info om saker som händer i Märsta, besynnerligt.

Kanske för att de sista svenskarna lyckats ta sig därifrån o dagens kaosinvånare ej hänger här på FB.
Citera
2025-06-09, 03:39
Medlem
Namn på BO?
Citera
2025-06-09, 03:42
Medlem
Liletts avatar
Citat:
08 juni 06.39, Mord/dråp, försök, Sigtuna

En man i 20-årsåldern har förts till sjukhus i ambulanshelikopter från Märsta. En förundersökning om mordförsök har inletts av polisen.

Mannen anträffades utomhus och hans skador bedöms vara allvarliga.

Platsen där mannen anträffades bedöms vara brottsplatsen. I jakten efter gärningsmannen har det bland annat spårats med hund. Flera person ska förhöras. Brottsplatsen är avspärrad och kriminaltekniker ska genomföra en brottsplatsundersökning.

Uppdatering klockan 12:50

I den efterföljande utredningsinsatsen har polisen gripit en man som misstänks för mordförsöket. Denne ska nu förhöras och och därefter ska en åklagare ta ställning till om den gripne ska anhållas.
https://polisen.se/aktuellt/handelse...orsok-sigtuna/
Citera
2025-06-09, 14:22
Medlem
En gripen och förmodligen häktad. Sekretessbelagt?

Hur mår bo?
Citera
2025-06-10, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsUnicorn
Dock är det i princip bara barnfamiljer och äldre som bor på Lycko, så vad din information kommer ifrån vet jag ej. Har aldrig varit otrygg eller sett något skumt som händer...

Då ha du inte sett eller känner området. Lyckostigen är ett knark hub, så länge jag minns. Därav operation Gimle är en del av de. Jag är född här och jag känner förra detta polare som bor där. Alla dom är stor knarkare och de flesta bor där. På ytan är de lugnt, men de bor fett skumt folk:

https://www.marsta.nu/startsidan/tre...grov-valdtakt/

Domen för grov lades ner, men jag kände den Amerikanen som utförde handling. Han blev utvisad till USA.
Senast redigerad av TheWiseOne 2025-06-10 kl. 00:18.
Citera
2025-06-11, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarsVonDusseldorf
Kanske för att de sista svenskarna lyckats ta sig därifrån o dagens kaosinvånare ej hänger här på FB.
Det var både inkorrekt, rasistiskt och off topic.
Citera
2025-06-11, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheWiseOne
Då ha du inte sett eller känner området. Lyckostigen är ett knark hub, så länge jag minns. Därav operation Gimle är en del av de. Jag är född här och jag känner förra detta polare som bor där. Alla dom är stor knarkare och de flesta bor där. På ytan är de lugnt, men de bor fett skumt folk:

https://www.marsta.nu/startsidan/tre...grov-valdtakt/

Domen för grov lades ner, men jag kände den Amerikanen som utförde handling. Han blev utvisad till USA.
Kanske förändrats på tio år?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in