Flashback bygger pepparkakshus!
2025-06-07, 17:15
Medlem
Konstigt att ingen startat en tråd om detta program. Det traditionella direktsända nationaldagsfirandet med kungafamiljen och artister och publik på Skansen. Såg någon hela? Jag såg Tapto i slutet eftersom jag gillar marschmusiken där. Och så såg jag litegrann tidigare i programmet när KAJ var med med sin fina låt Bada Bastu. Det regnade och var jättegrått. Men kungafamiljen var där. Silvia och prinsessorna hade Sverigedräkten. Var det något mer som var värt att se där?

https://www.svtplay.se/nationaldagen-6-juni
Citera
2025-06-07, 17:23
Medlem
Starobrnos avatar
Jag kollade lite i morse. Stängde av efter en minut när programledarna visade sig vara en blatte och en skånska, och när artisterna mestadels var blattar eller bögar. Min åsikt är att SVT fortsätter pissa på vårt svenska kulturarv.
Citera
2025-06-07, 17:25
Medlem
Förstördes allt av skrikande och aggressiva Palestinademonstrationer, eller var det lugnt?
Citera
2025-06-07, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starobrno
Jag kollade lite i morse. Stängde av efter en minut när programledarna visade sig vara en blatte och en skånska, och när artisterna mestadels var blattar eller bögar. Min åsikt är att SVT fortsätter pissa på vårt svenska kulturarv.

Vad har du emot skåningar? Och är KAJ bögar? Du borde sett taptot i slutet. Det är höjdpunkten. De flesta artister är ändå dåliga, men Tapto spelar samma svenska marscher varje år.
Citera
2025-06-07, 18:54
Varför måste man köra just "Bada Bastu" när KAJ är på plats i Sverige? Varför inte köra någon valfri annan låt de gjort? Eller gjorde de kanske det?

Känns lite andefattigt att bara loopa Bada Bastu om och om igen.
Citera
2025-06-08, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starobrno
Förslag på kulturarvsartister? Har du inte många skånska och liknande vänner?
Citera
2025-06-08, 13:01
Medlem
Tranquility Bass avatar
Var väl inte direkt något som stack ut i år mer än det dåliga vädret. Tycker dock att våra politiska företrädare hade kunnat välja något annat regnskydds att plastrockar i glada färger? Äger inga av dessa någon rock eller annan mer lämplig överdragsklädsel som skyddar mot regn?

Citat:
Ursprungligen postat av ElexirPharma
Varför måste man köra just "Bada Bastu" när KAJ är på plats i Sverige? Varför inte köra någon valfri annan låt de gjort? Eller gjorde de kanske det?

Känns lite andefattigt att bara loopa Bada Bastu om och om igen.

Hur många av KAJs andra låtar är kända i Sverige? I Sverige är KAJ känd för en låt och så länge man inte lyckas slå igenom men någon annan låt så får man nog räkna med att spela bastun när man bara ska uppträda med en låt.
Citera
2025-06-09, 07:11
Medlem
sound69s avatar
Det mest komiska var väl när dyngsura Kristersson skulle hålla tal i regnet. Han såg verkligen ut som något som katten släpat in!
Citera
2025-06-09, 13:29
Medlem
Taptot på slutet var mäktigt. Det hade klarnat upp då också annars var det otur med regn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in