2025-06-09, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Jag förstår poängen om att statlig kontroll kan upplevas som trygghet för många, särskilt om det finns en känsla av tidigare kaos. Men det är viktigt att inse att samma åtgärder kan uppfattas helt olika beroende på vem man är. För vissa innebär hårda tag och massdeportationer en känsla av ordning, för andra skapar det rädsla och osäkerhet, särskilt när det riktas mot redan utsatta grupper... Som inte nödvändigtvis heller har gjort något brottsligt. Medans andra har.

Det handlar alltså inte bara om vad som görs, utan hur, mot vem och med vilken retorik. När makt utövas med ett språk som demoniserar vissa grupper, så skapas splittring... även om det samtidigt skapar trygghet för andra... Det är fullt möjligt att hålla två tankar i huvudet: att ordning behövs, men att sättet den upprätthålls på också spelar roll för demokratin och samhällsgemenskapen..

Givetvis är de som blir "trygga" av kaos svin och de som blir "trygga" av ordning normalt funtade.

Det går inte att ha ett fungerande samhälle om inte de som vill ha kaos inte ändrar inställning.
Citera
2025-06-09, 19:54
Medlem
Judarna gjorde att bra jobb när de tog över USA negrerna fick offerrollen
Citera
2025-06-09, 20:04
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApansPappa
Nu steg väl personen in i landet helt utan formell process också eller?

Skulle väl ha hållit sig till processen till att börja med så hade han sluppit detta.

Det där var faktiskt ett jättekonstigt argument.

Du menar alltså att staten inte behöver följa lagen, när den ska utreda och straffa folk som brutit mot lagen? Utan staten ska få göra vad den vill mot medborgare och folk som befinner sig inom dess gränser???

Du är väl också medveten om att grundtanken i den amerikanska konstitutionen är maktdelning, att det inte ska finnas några kungar eller tyranner? Därför tycker jag alltid det är så patetiskt med Amerika-kramare och patrioter som tycker det vore superjättebra om Taco-Trump fick regera helt obehindrat som en allsmäktig kejsare...
Citera
2025-06-09, 20:07
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Det är vidriga kriminella illegala nazister som det handlar om.

Att de har begått sina brott länge talar till deras nackdel bara.

Att de kaosar bevisar bara vilka parasitavskum det handlar om. De har förstört USA.

Ärligt talat, vilka pratar du om? De arbetande invandrare som saknar korrekta papper. Eller Trump och hans anhang?
Citera
2025-06-09, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Jag vet inte varför vänstermuppar tycker att det är så himla viktigt att folk som inte har rätt att vara i landet får stanna. Jättekriminell eller lite kriminella, dom betalar noll skatt, ställer till problem och dom som jobbar svart och lever "off the grid" jobbar som slavar för väldigt lite betalt. Dessa svartjobb kan gå till en Amerikan istället.

Sedan förstår jag inte varför vänstermuppar anser att detta rättfärdigar att gå ut och förstöra staden dom lever i. Varför inte bara demonstrera fredligt utan att kasta sten på polisen och förstöra saker?
Förstår dom inte att dom bara förstör för sig själv och alla andra i sin ogivning?

Kalifornien var republikanskt innan massinvandringen dit.

Sen så gynnar ett ökat utbud av arbetskraft de rika via lönesänkningar d.v.s båda partiernas donatorer = tv:n säger att analfabeterna är bra att ha ..... valboskapet går sen på det.
Citera
2025-06-09, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ärligt talat, vilka pratar du om? De arbetande invandrare som saknar korrekta papper. Eller Trump och hans anhang?

Apdjuren som kaosar och gör USA till ett zoo.

Inte människorna som försöker upprätthålla lag, ordning och rätt.
Citera
2025-06-09, 20:14
Medlem
Kalk-Allans avatar
En tanke från mig, kan detta som händer nu faktiskt leda till att stater som är styrda av Democrats, kan försöka lämna USA? Och vad skulle det leda till, inbördeskrig?
Citera
2025-06-09, 20:15
Medlem
Kalk-Allans avatar
Citat:
Att befinna sig illegalt i USA är ett brott, Trump vill slänga ut brottslingar, vad är svårt att förstå?
Citera
2025-06-09, 20:18
Medlem
NakedApples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Soros-gruppen står bakom våldgrupperingarna.

https://x.com/RealAlexJones/status/1931444658749440430
Detta är politikforum!

Inte mentalt störda konspirationsforum

Du mår verkligen dåligt. Det är mycket synd om dig din stackare
Citera
2025-06-09, 20:19
Medlem
Citat:
Apdjuren som kaosar och gör USA till ett zoo.

OK tack. Utifrån mitt perspektiv så kan jag inte tolka det som att du syftar på något annat än Trump och hans anhang. Det är faktiskt det enda jag kan tänka på, efter Trumps första 5 månader vid makten.

Citat:
Inte människorna som försöker upprätthålla lag, ordning och rätt.

Med detta menar du alltså personer som Gavin Newsom, och andra representanter för det lokala styret i Kalifornien?
Citera
2025-06-09, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Att befinna sig illegalt i USA är ett brott, Trump vill slänga ut brottslingar, vad är svårt att förstå?

Man ska slänga ut alla som befinner sig illegalt i USA och beter sig illa. Till exempel, om någon av de mest våldsamma demonstranterna är i USA illegalt så tycker jag att de kan slängas ut. Inget snack.

Men det känns lite överdrivet att slänga ut en familjefar med rötter i Mexiko, som kanske bott och arbetat och skött sig i USA i några decennier, bara för att denne saknar rätt papper. Då är det betydligt mer pragmatiskt och ekonomiskt smart att se till att denne får rätt papper istället.

Så tycker jag.
Citera
2025-06-09, 20:23
Medlem
Citat:
OK tack. Utifrån mitt perspektiv så kan jag inte tolka det som att du syftar på något annat än Trump och hans anhang. Det är faktiskt det enda jag kan tänka på, efter Trumps första 5 månader vid makten.

Med detta menar du alltså personer som Gavin Newsom, och andra representanter för det lokala styret i Kalifornien?

Du är inte bra på att låtsas dum.

Men du är naturligt enfaldig.

Gör de tolkningar du vill utifrån ditt whigger perspektiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in